رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

سویه جدید کرونا با سرعت بیشتری گسترش می‌یابد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سویه جدید کرونا احتمالاً با سرعت بیشتری گسترش می‌یابد.

سویه جدید کرونا با سرعت بیشتری گسترش می‌یابد

 پژمان بختیاری نیا عصر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص آخرین وضعیت کرونایی در خوزستان و شیوع سویه های جدید کرونا بیان کرد: در مناطق مختلف جهان، چند زیر سویه از واریانت اومیکرون کرونا ویروس در حال چرخش است.

وی اضافه کرد: زیر سویه غالب در جهان، BQ.1 است که حدود ۴۳ درصد از موارد را به خود اختصاص داده و از بیش از ۶۵ کشور گزارش شده است؛ همچنین زیر سویه XBB حدود ۶ درصد از موارد بیماری را شامل می‌شود و از ۳۵ کشور گزارش شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه در ایران بیش از ۸۵ درصد موارد را زیر سویه BA.5 تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: علائم زیر سویه‌های فعلی همانند سایر زیر سویه‌های اومیکرون است اما بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی سویه جدید کرونا احتمالاً با سرعت بیشتری گسترش می‌یابند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: روش شناسایی زیرسویه‌های BQ.1 و XBB واریانت اومیکرون همانند سایر واریانت‌های کرونا بوده و امکانات تشخیصی آن در کشور وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تزریق واکسن کرونا از مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است، افزود: آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در خوزستان در نوبت نخست، سه میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۵۴ دُز (معادل ۸۶.۴ درصد) در نوبت دوم، ۲ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۶ دُز (معادل ۷۵.۴ درصد) و در نوبت سوم یا دُز یادآور یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۳۸۹ دُز ثبت شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افرادی که در دریافت نوبت دوم یا نوبت یادآور واکسن خود دچار تأخیر شده‌اند می‌توانند برای دریافت واکسن به نزدیک‌ترین خانه بهداشت یا پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بازم طلاب چینی گل کاشتن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها