قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت دندان به افراد کمک می کند تا لبخند زیبایی داشته باشند. همچنین اعتماد به نفس افراد تجدید می شود و آن ها مفتخرند که بار دیگر در جمع صحبت کنند، غذا بخورند و معاشرت کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم درباره قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بیشتر صحبت کنیم.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین برای افرادی که می خواهند دندان های خود را تعویض کنند بسیار قابل اهمیت می باشد. ایمپلنت های دندان مانند سایر کالا ها در جنس ها و کیفیت های مختلفی تولید می شوند. شما می توانید با توجه به شرایط اقتصادی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چرا ایمپلنت کامل فک بالا و پایین توصیه می شود؟

در اینجا یک دلیل بسیار ساده برای اصطلاح ایمپلنت های دهان کامل وجود دارد. بسیاری از افرادی که این روش را انتخاب می کنند، از وضعیت باقی مانده دندان های طبیعی خود صرف نظر کرده اند و می خواهند همه آن ها را جایگزین کنند یا ممکن است از دندان مصنوعی روی فک بالا و پایین که استفاده می کنند رنج می برند و اکنون انتخاب می کنند که آن را با دندان های تکیه گاه ایمپلنت دندان جایگزین کنند. از این رو اصطلاح ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به کار می رود.

2

در این مرحله روش هایی از ایمپلنت با نام‌های TeethXpress یا ایمپلنت All-on-4 شناخته می شود. All-on-4 به این معنی است که یک قوس کامل از دندان‌ها را می ‌توان روی چهار ایمپلنت دندانی تثبیت کرد.

اکثر افراد این گزینه را ترجیح می دهند زیرا این گزینه با پروتزهای جزئی متحرک یا صفحات پروتز کاملا متفاوت است. بر خلاف پروتزهای مصنوعی، با ایمپلنت کامل فک بالا و پایین می توانید به راحتی صحبت کنید.

آیا گزینه های مشابه دیگری برای ایمپلنت دندان غیر از All-on-4 وجود دارد؟

یک روش کاشت دندان کامل دهان که اغلب به عنوان ایمپلنت تاج و پل دهان کامل شناخته می شود ممکن است به 12 تا 16 ایمپلنت دندان یا شش تا هشت ایمپلنت برای فک بالا و شش تا هشت ایمپلنت برای فک پایین نیاز داشته باشد. با توجه به پیچیدگی آن، تکمیل این روش معمولا گران ‌تر از ایمپلنت All-on-4 است.

شکل دیگری از ایمپلنت های فک بالا و پایین وجود دارد که اغلب به عنوان متحرک شناخته می شود و ممکن است در مجموع به چهار تا هشت ایمپلنت نیاز داشته باشد. دو تا چهار ایمپلنت در فک بالا و یا دو تا چهار ایمپلنت در فک پایین استفاده می شود.

متفاوت از گزینه های All-on-4 یا کراون و بریج، گزینه متحرک نیاز به بستن و جدا کردن پروتز روی ایمپلنت دارد. در حالی که این گزینه بهتر از پروتزهای مصنوعی سنتی است، همچنان توصیه می شود که پروتزهای مصنوعی را در شب برای تمیز کردن خارج کنید.

گزینه متحرک همچنین نیاز به سه تا پنج ماه انتظار دارد تا بتوان پروتز را به ایمپلنت ها متصل کرد. در بین تمام روش های کاشت دندان فک بالا و پایین، گزینه متحرک کم هزینه ترین است. همچنین کمترین مطلوبیت را دارد.

هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چقدر است؟

بدون شک محبوب ترین سوال در مورد این روش این است که قیمت ایمپلنت کامل دندان فک بالا و پایین چقدر است؟

کم هزینه ترین روش کاشت دندان کامل دهان گزینه متحرک است. روش All-on-4 معمولا بین 80 تا 130 میلیون تومان برای هر فک بالا یا پایین هزینه دارد. قیمت با توجه به چند دلیل مختلف از جمله اینکه آیا ایمپلنت های دندانی ممتاز استفاده می شود می تواند متفاوت می باشد. طراحی مواد آزمایشگاهی دندانپزشکی که شما و دندانپزشکتان برای دندان هایی که به ایمپلنت ها چسبیده اند انتخاب می کنید، عامل دیگری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت کامل دندان به همراه انواع برند و امکان پرداخت به صورت اقساطی می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید. 

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

روش تاج و پل عمدتا به دو دلیل گرانتر است.

  1. به ایمپلنت های دندانی بیشتری نیاز است. شش تا هشت ایمپلنت ممکن است لازم باشد. گزینه تاج و پل همچنین ممکن است نیاز به پیوند استخوان در مناطقی داشته باشد که از دست دادن استخوان فک کافی رخ داده است.
  2. دلیل دوم برای هزینه بیشتر برای این گزینه مربوط به هزینه های گران تر آزمایشگاه دندانپزشکی مرتبط با این طراحی است. گزینه تاج و پل معمولا از مواد چینی یا زیرکونیایی ساخته می شود.

این مواد گران تر از مواد اکریلیک یا کامپوزیت هستند که معمولا برای گزینه TeethXpress استفاده می شود. مواد چینی یا زیرکونیا نیز به سطوح بالاتری از هنر و صنعت نیاز دارند، از این رو، هزینه بالاتری دارند.

مزایای عمده روش All-on-4 :

 سایر روش های کاشت دندان می توانند در نگاه اول گران به نظر برسند. اما اکثر افراد آن ها را سرمایه گذاری بلند مدت در رفاه جسمی و کیفیت زندگی خود می دانند.

این روش به شما این توانایی را می دهد که تقریبا هر چیزی را که دوست دارید بخورید و دوباره با اعتماد به نفس کامل لبخند بزنید.

پروتزهای متحرک ممکن است در مقایسه با ایمپلنت های دندانی بسیار ارزان تر باشند. اما اگر دندان مصنوعی باعث شود شما از غذاهایی که بیشتر میل می کنید اجتناب کنید، آیا این پروتزها واقعا مقرون به صرفه هستند.

میانگین هزینه ایمپلنت دندان

هیچ دو روش کاشت دندان یکسان نیستند، به همین دلیل است که هزینه ها همیشه به عنوان طیف گسترده ای در نظر گرفته می شود. عواملی که در قیمت نهایی دندان جدید شما نقش دارند به شرح زیر می باشند:

  • معاینه جامع دندانپزشکی شامل تصویربرداری سه بعدی
  • کشیدن دندان های معیوب
  • نصب ایمپلنت دندان
  • قرار دادن سخت افزار تکیه گاه
  • ساخت تاج دندان
  • قرار دادن تاج

هزینه هر یک از این موارد به دندانپزشکی ربط دارد. به عنوان مثال برخی از کلینیک ها برای ایجاد انگیزه در افراد توموگرافی کامپیوتری را به صورت رایگان انجام می دهند. توموگرافی کامپیوتری به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا ایمپلنت دندان برایتان مناسب است یا خیر.

 

به عبارت دیگر، متغیرهایی مانند اینکه آیا نیاز به لیفت 3سینوس یا پیوند استخوان و نوع پیوند استخوان همگی بر قیمت نهایی تأثیر می‌گذارند. عوامل دیگری که بر قیمت ایمپلنت ‌های دندانی شما تأثیر می‌گذارد مکان پزشک است.

هیچ‌کس فقط یک ایمپلنت نمی‌خرد. ایمپلنت فقط پیچ فلزی یا سرامیکی است که به استخوان فک می‌رود. همچنین به یک اباتمنت و تاج دندان نیاز دارید. همه ی این موارد دارای قیمت های جدایی می باشند.

در اکثر موارد افراد نیازمند پیوند استخوان و لیفت سینوس می باشند. این کار به منظور افزایش کیفیت استخوان فک انجام می شود.

هزینه ایمپلنت تمام دهان:

از آنجایی که روش‌ های مختلفی برای جایگزینی دندان کامل وجود دارد، طیف گسترده‌ای از قیمت‌ گذاری نیز وجود دارد. عوض کردن دندان ها به صورت جداگانه جزء گران قیمت ترین روش ها می باشد. این روش به دلیل سالم بودن برخی از دندان ها به دندانپزشک اجازه می دهد تا برخی از دندان ها را حفظ کند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رابی
    0

    اکثر موادی که دندان پزشکان در ایران استفاده می کنند چینی و بی کیفیت هستند.اگر قصد ایمپلنت دارید حتما نزد یک دندانپزشک آشنا بروید و از بهترین نوع مواد آلمانی یا آمریکایی استفاده کنید. دوستم چند دندانش را روکش کرد بعد از شش ماه تمام روکش‌ها از بین رفت و مجبور شد دوباره هزینه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها