آیا می شود همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟

همه می دانیم که دندان ها نقش مهمی در زیبایی صورت مان دارند از طرفی نیز می توانند در سلامتی ما تاثیر بگذارند. بی دندانی ممکن است از یک دندان تا همه دندان ها باشد و ممکن است برای برخی افراد این سوال پیش بیاید که آیا می شود همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟

آیا می شود همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟

 بی دندانی یک دندان نیز دارای معایب بسیاری است حال فرض کنید بی دندانی گسترده در یک فک می تواند چه معایبی را داشته باشند. برخی از معایب بی دندانی به شرح زیر است:

  • کاهش زیبایی صورت
  • کاهش اعتماد به نفس
  • آسیب به سلامتی
  • مشکل در تکلم
  • مشکل در جویدن

با توجه به اهمیت دندان ها و معایب بی دندانی که در بالا گفته شد. برای درمان این بیماری راه های متفاوتی ارائه شده است. هر کدام از این درمان ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشند. اما کاربردی ترین آنها ایمپلنت دندان نام دارد که نسبت به دیگر درمان ها مزایای بسیار بیشتری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت های سوئیسی می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

ایمپلنت سوئیسی

آیا می شود همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟

در جواب به این سوال باید گفت: بله، شما می توانید با استفاده از انواع ایمپلنت دندان بی دندانی گسترده خود را رفع نمائید. دو روشی که در ادامه گفته می شود ، برخی از راه هایی است که شما می توانید از آنها برای درمان خود استفاده کنید. به طور کلی این درمان ها را با نام ایمپلنت کامل یا ایمپلنت فول موس می شناسند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شما باید دارای برخی از شرایط برای انجام ایمپلنت باشید که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

شرایط انجام ایمپلنت و اوردنچر

همانطور که در بالا نیز گفته شد: درمان ایمپلنت نیازمند برخی از شرایط می باشد. در بعضی از موارد نیز شما باید برخی از درمان های جانبی را انجام دهید تا بتوانید از این درمان بهرمند شوید. پس این شرایط دارای اهمیت زیادی هستند که شما باید آنها را بدانید.

محدودیت سنی اولین شرط برای انجام ایمپلنت دندان است. افرادی که دارای سن زیر 18 سال می باشند و فک آنها به صورت کامل رشد نکرده است، نمی توانند از این درمان استفاده کنند. از طرفی نیز زنان باردار و افرادی که دارای دیابت و فشار خون کنترل نشده هستند نباید از این درمان استفاده کنند.

2

یکی دیگر از شرایط مهم ایمپلنت دندان تراکم استخوان فک است. همانطور که می دانید پایه ایمپلنت در این استخوان قرار می گیرد و پس از مدتی با آن جوش می خورد. برای این کار استخوان فک باید دارای میزان مشخصی از تراکم باشد. اگر استخوان فک شما دارای این تراکم نباشد می توانید از درمان های جانبی برای افزایش تراکم آن استفاده کرد.

شرایط انجام ایمپلنت کامل

در قسمت بالا شرایط عمومی برای انجام ایمپلنت مورد بررسی قرار گرفت. اما در ایمپلنت کامل از تعداد پایه بیشتری برای درمان استفاده می شود به همین دلیل علاوه بر شرایط بالا شما باید دارای شرایط بیشتری باشید.

با توجه به گفته های بالا بهتر است برای انجام ایمپلنت کامل به متخصص مراجعه نمائید. زیرا متخصص با انجام چکاپ های کلی می تواند در مورد شرایط شما تصمیم گیری نهایی را انجام دهد. از طرفی در مواقعی که شما شرایط انجام ایمپلنت کامل را ندارید پزشک متخصص می تواند درمان های جانبی یا راه کاری هایی را برای درمان شما ارائه دهد.

انواع ایمپلنت دندان برای همه دندانها

همانطور که می دانید افراد زیادی در دنیا دچار بی دندانی می باشند که هر کدام از آنها دارای شرایط متفاوتی درمانی هستند. از طرفی نیز ایمپلنت دندان از زمانی که معرفی شد تا به امروز پیشرفت های متفاوتی کرده است تا بتوان با این روش درمانی افراد مختلفی را درمان کرد.

اوردنچر چیست؟

برخی از افراد دارای بی دندان های گسترده ای در فک بالا و پایین خود هستند. که در قدیم برای درمان آنها از دندان مصنوعی استفاده می شد. اما اوردنچر نوعی از ایمپلنت دندان است که برای بیماران با بی دندانی های گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

در اوردنچر تعدادی، پایه ایمپلنت در درون استخوان فک شما قرار می گیرد. و پس از مدتی دسته دندان بر روی این پایه قرار داده می شود. البته باید گفت که اوردنچر نیز دارای انواع متفاوتی است. و مشکل لق بودن دندان مصنوعی در این درمان وجود ندارد.

ایمپلنت کامل

همانطور که از اسم این درمان مشخص است به صورت کامل از پایه ایمپلنت برای درمان شما استفاده می شود. و نوعی از ایمپلنت دندان به حساب می آید. به صورت حدودی و با تشخیص پزشک در این درمان از 8 پایه ایمپلنت در هر فک استفاده می شود.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای انجام انواع ایمپلنت، باید دارای شرایط خاصی باشید. همچنین شرایط انجام ایمپلنت کامل نیز کمی بیشتر است. که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

قیمت ایمپلنت کامل

همانطور که در بالا گفته شد بیماران بسیار زیادی دارای بی دندانی های گسترده هستند. این افراد دارای شرایط اقتصادی یکسانی نمی باشند به همین علت قیمت ایمپلنت کامل از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی قیمت ایمپلنت کامل به عوامل متفاوتی نیز بستگی دارد که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم.

3

پزشک متخصص و و تجهیزات کلینیک

یکی از مواردی که می تواند بر قیمت ایمپلنت کامل تاثیر بگذارد انتخاب پزشک و کلینک شما است. به صورت طبیعی هر چقدر مهارت و تجهیزات کلینک شما بالاتر باشد قیمت ایمپلنت کامل نیز افزایش می یابد.

تعداد پایه مورد استفاده

همانطور که در قسمت های بالایی به آن اشاره شد به صورت حدودی در هر فک از تعداد 8 پایه برای درمان استفاده می شود. حالا اگر تعداد این پایه ها افزایش یابد، قیمت ایمپلنت کامل نیز افزایش خواهد یافت. می توان گفت یکی از دلیل هایی که قیمت ایمپلنت کامل تا حدودی بالا می باشد استفاده از تعداد پایه های بالا در این درمان است.

نوع روکش و درمان های جانبی

آخرین موردی که بر روی قیمت ایمپلنت کامل تاثیر گذار است نوع روکش انتخابی شما است زیرا انواع متفاوتی از روکش ها وجود دارند که قیمت آنها متفاوت است. از طرفی نیز اگر شما نیاز به درمان های جانبی داشته باشید باید بدانید که هزینه آن به صورت جداگانه محاسبه می شود.

مقایسه ایمپلنت کامل و اوردنچر

در قسمت انتهایی این مقاله قصد داریم این دو درمان که پر پایه ای ایمپلنت می باشند را به صورت کلی مقایسه کنیم. زیرا هر دو آنها برای درمان بی دندانی گسترده استفاده می شوند.

در حالت کلی می توان گفت که ایمپلنت کامل نسبت به اوردنچر قیمت بالاتری دارد. اما این مورد را  نیز در نظر داشته باشید که ایمپلنت کامل دارای مزیت های بیشتری است و کاربردی تر نیز می باشد.

پایه ایمپلنت چیست؟

قبل از اینکه به سوال بالا پاسخ دهیم بهتر است که بدانید فیکسچر یا پایه ایمپلنت چیست و در این درمان چه نقشی دارد. در حقیقت پایه ایمپلنت محصولی تیتانیومی می باشد که همانند یک پیچ در استخوان فک شما قرار داده می شود.

در این درمان از محصولات متفاوتی استفاده می شود ولی پایه ایمپلنت نسبت به این محصولات اهمیت بیشتری دارد. همانطور که در بالا گفته شد پایه ایمپلنت توسط پزشک متخصص درون استخوان فک قرار می گیرد و پس از گذشت مدتی با آن جوش می خورد.

بعد از جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک دیگر محصولات این درمان بر روی آن قرار داده می شود. در حقیقت وظیفه پایه ایمپلنت همانند ریشه دندان ها است و استحکام دیگر بخش ها را در این درمان حفظ می کند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها