250 میلیون چینی در 20 روز کرونا گرفتند

گزارش‌ها حاکی از آن است که یادداشت‌های لو رفته مقامات بهداشتی چین ۲۵۰ میلیون مورد کووید-۱۹ را در دسامبر را تخمین می‌زنند.

 250 میلیون چینی در 20 روز کرونا گرفتند

به گزارش سی ان ان بر اساس تخمین داخلی مقامات ارشد بهداشتی کشور چین، بلومبرگ نیوز و فایننشال تایمز روز جمعه گزارش دادند که تقریباً 250 میلیون نفر در چین ممکن است در 20 روز اول دسامبر به کووید-19 مبتلا شده باشند.

اگر این تخمین درست باشد - که سی‌ان‌ان به طور مستقل نمی‌تواند آن را تأیید کند - تقریباً 18 درصد از جمعیت 1.4 میلیاردی چین را تشکیل می‌دهد و بزرگترین شیوع کووید-19 تا به امروز در سطح جهان را نشان می‌دهد.

روز جمعه، نسخه ای از آنچه ظاهراً یادداشت های جلسه NHC بود در رسانه های اجتماعی چین منتشر شد و توسط CNN مشاهده شد. صحت سند تأیید نشده است و NHC بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

هر دو رسانه فایننشال تایمز و بلومبرگ به تفصیل بحث های مقامات را در مورد نحوه رسیدگی به شیوع این بیماری بیان کردند.

در میان برآوردهای ذکر شده در هر دو گزارش،  تنها در روز سه شنبه، 37 میلیون نفر در سراسر چین به تازگی به کووید-19 مبتلا شده اند. این در تضاد چشمگیر با تعداد رسمی 3049 عفونت جدید گزارش شده در آن روز بود.

فایننشال تایمز گفت این سون یانگ - معاون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین - بود که این ارقام را به مقامات در جلسه توجیهی پشت درهای بسته به نقل از دو نفر مطلع به موضوع ارائه کرد.

سان توضیح داد که میزان شیوع کووید در چین همچنان در حال افزایش است و به گفته فایننشال تایمز تخمین زده است که بیش از نیمی از جمعیت پکن و سیچوان قبلاً آلوده شده اند.

این تخمین ها به دنبال تصمیم چین در ابتدای دسامبر برای برچیدن ناگهانی سیاست سختگیرانه خود در برابر کووید صفر است که تقریباً سه سال در حال اجرا بود.

این ارقام کاملاً در تضاد با داده های عمومی NHC است که تنها 62592 مورد علائم کووید را در بیست روز اول دسامبر گزارش کرده است.

اینکه چگونه NHC به برآوردهای ذکر شده توسط بلومبرگ و فایننشال تایمز رسید، مشخص نیست، زیرا چین دیگر به طور رسمی تعداد کل عفونت های خود را محاسبه نمی کند، پس از اینکه مقامات شبکه سراسری غرفه های آزمایش PCR خود را تعطیل کردند و گفتند جمع آوری داده ها را متوقف می کنند. موارد بدون علامت

مردم چین هم اکنون از آزمایشات آنتی ژن سریع برای تشخیص عفونت استفاده می کنند و هیچ تعهدی برای گزارش نتایج مثبت ندارند.

به طور رسمی، چین تنها هشت مورد مرگ و میر ناشی از کووید را در این ماه گزارش کرده است - با توجه به گسترش سریع ویروس و نرخ نسبتاً پایین تقویت کننده واکسن در میان سالمندان، رقم بسیار پایینی است.

بر اساس محاسبات سی ان ان از ارقام جدید منتشر شده توسط NHC در 14 دسامبر، تنها 42.3 درصد از افراد 80 ساله و بالاتر در چین دوز سوم واکسن دریافت کرده اند.

دولت چین در مواجهه با شک و تردید فزاینده مبنی بر کم اهمیت جلوه دادن مرگ و میر ناشی از کووید، از صحت آمار رسمی خود با افشای اینکه روش خود را برای شمارش تلفات ناشی از این ویروس به روز کرده است، دفاع کرد.

وانگ گوئیچیانگ، پزشک ارشد بیماری‌های عفونی، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: بر اساس آخرین دستورالعمل‌های NHC، تنها مرگ‌های ناشی از ذات‌الریه و نارسایی تنفسی پس از ابتلا به ویروس به عنوان مرگ ناشی از کووید طبقه‌بندی می‌شوند.

بر اساس گزارش‌ها و سندی که سی‌ان‌ان مشاهده کرده است، در صورتجلسه جلسه پشت درهای بسته روز چهارشنبه NHC هیچ اشاره‌ای به بحث در مورد تعداد افرادی که ممکن است در چین جان باخته باشند، نشده است.

«اعداد قابل قبول به نظر می رسند، اما من هیچ منبع داده دیگری برای مقایسه [آنها] ندارم. بن کاولینگ، پروفسور اپیدمیولوژی در دانشگاه هنگ کنگ در بیانیه ای ایمیلی در پاسخ به سوالی درباره تخمین های ادعایی NHC به سی ان ان گفت: اگر اعداد تخمینی عفونت ذکر شده در اینجا دقیق باشد، به این معنی است که اوج در سراسر کشور در هفته آینده رخ خواهد داد.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 🐜
    0

    ارزش کثیف وشیطانی بودند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها