ستاد مبارزه با مواد مخدر حبر داد:

ورود قرص جدید روان گردان از اروپا به ایران

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف یک نوع قرص جدید اکستازی روان‌گردان در ایران خبر داد که کمتر از سه ماه پیش در اروپا تولید شده است.

ورود قرص جدید روان گردان از اروپا به ایران
 

سردار محمد مسعود زاهدیان از کاهش قیمت شیشه خبر داد و این موضوع را دلیل گرایش بیشتر به مصرف اینگونه مواد عنوان کرد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به شرایطی که جدیداً در افغانستان شکل گرفته است، تولید شیشه در آن افزایش یافته است که با توجه به این تولید بالا، قیمت شیشه نیز کاهش یافته است؛ این امر باعث می‌شود که با توجه به افزایش قیمت موادمخدر سنتی، گرایش به مصرف شیشه افزایش یابد.

وی همچنین ادامه داد: این خطر جدی است که مصرف‌کنندگان موادمخدر را تهدید می‌کند تا به سمت مواد پر خطرتر گرایش یابند و یا شاهد افزایش چندمصرفی موادمخدر مثل شیشه با تریاک، شیشه با هروئین و… باشیم؛ در واقع این‌ها از مخاطراتی است که در مقطع زمانی فعلی شاهد هستیم.

 

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد ادامه داد: مصرف مواد شیمیایی، قرص‌های روان‌گردان و همچنین گل در بین جوانان در حال افزایش است و در دنیا نیز شاهدیم که ماری‌جوانا از مصرف نسبتاً بالاتری برخوردار است.

زاهدیان با بیان اینکه فاصله تولید برخی از روان‌گردان‌ها تا مصرف آن بسیار کاهش یافته است، گفت: اخیراً گزارشی از پلیس دریافت کردیم که نشان می‌داد نوع جدیدی قرص اکستازی روان‌گردان به فاصله سه ماه از تولید در اروپا، در ایران مشاهده شده است؛ که نشان‌دهنده حجم فعالیت شبکه‌های قاچاق و مجموعه‌هایی است که موادمخدر را به سمت کشور ما هدایت می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: لازم است که در این رابطه، هوشیاری جوانان را تأکید کنم تا نسبت به مصرف موادمخدر با دقت تصمیم بگیرند؛ زیرا عاقبت موادمخدر تباهی و نیستی است. چه بسیار زندگی‌هایی که به خوبی اداره می‌شد اما موادمخدر آن‌ها را متلاشی کرد و چه بسیار افرادی که برای کشور و خانواده‌هایشان مفید و مؤثر بودند اما به واسطه مصرف موادمخدر خودشان و زندگی‌شان از بین رفت و حتی به بخش‌هایی از کشور آسیب وارد کردند. جوانی که با هزینه‌ بیت‌المال تحصیل می‌کند تا برای شکوفایی کشور نقش ایفا کند با مصرف موادمخدر از این چرخه خارج می‌شود.

وی در پایان با درخواست از والدین برای نظارت بیشتر روی رفتار فرزندانشان گفت: والدین باید نظارت کافی بر رفتار اعضای خانواده و فرزندانشان داشته باشند و وقتی شاهد ناملایماتی در آنان شدند، به‌موقع مداخله و با مشاوره مجموعه‌های حمایتی نسبت به اصلاح رفتار آن فرد که در معرض آسیب قرار گرفته است، تلاش کنند تا با اقدام به‌موقع از بروز آسیب بیشتر پیشگیری شود.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • رابی
    0

    از اروپا وارد نشده است.بلکه دانشمندان و کارآفرینان ایرانی خودشان موفق به کپی رایت آن شده اند.

  • داریوش اقبالی
    0

    علت اصلی گرایش ب مواد مخدره یاس و ناامیدی بین مردم است بی کاری بیماری بی عاری فقر فلاکت روزمرگی ....اگه غم اندکی بودی چه بودی ب بالینم حبیبی یا طبیبی از این هر دو یکی بودی چه بودی

  • ناشناس
    0

    میره.

  • شایان
    0

    وقتی جوان کار نداشته باشه و امکانات ازدواج فراهم نباشه قطعا اسیر این مواد خواهد شد چیزی که مسیولان بی غیرت و انگل صفت ما می خواهند

  • ناشناس
    1

    ما خودمان صادر کننده قرص روانگردان به تمام دنیا هستیم و وارد کردن قرص همانند زیره به کرمان بردن است.

  • ناشناس
    0

    آیا خود ما با برخوردهای غلط باعث نابودی جوانانمون و حول دادن اونا به سمت مصرف مواد مخدر سوق نمی دهیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها