پیش‌بینی‌های جدید:

مدل جدید کرونا منجر به بیش از یک میلیون مرگ در سال 2023 می شود

بر اساس پیش‌بینی‌های جدید موسسه سنجش و ارزیابی سلامت مستقر در ایالات متحده لغو ناگهانی محدودیت‌های سخت‌گیرانه کرونا در چین می‌تواند منجر به بیش از یک میلیون مرگ در طول سال 2023 شود.

مدل جدید کرونا منجر به بیش از یک میلیون مرگ در سال 2023 می شود

به نقل از رویترز، پیش‌بینی این مرکز علمی ادعا دارد که تا ماه آوریل حدود 320 هزار چینی بر اثر ابتلا به کووید19 خواهند مرد. کریستوفر موری، مدیر این مرکز گفت که حدود یک سوم جمعیت چین تا آن زمان به این ویروس مبتلا خواهند شد.

این گزارش درحالی منتشر شده که مقامات بهداشت ملی چین از زمان لغو محدودیت‌های کووید، هیچ مورد مرگ رسمی ناشی از کووید را گزارش نکرده‌اند. آخرین مرگ و میر رسمی در 3 دسامبر گزارش شد. مجموع تلفات همه گیری کرونا در چین به 5235 نفر می رسد.

چین برخی از سخت‌ترین محدودیت‌های جهان برای کووید را در دسامبر پس از اعتراض‌های عمومی بی‌سابقه لغو کرد و اکنون با افزایش آلودگی‌ها مواجه شده است. بیم آن می‌رود که کووید در طول تعطیلات سال نو قمری، همه جمعیت 1/4 میلیاردی چین را درگیر کند.

به گفته این مرکز آمریکایی، سیاست چین برای مقابله با کووید ممکن است در جلوگیری از انواع قبلی ویروس موثر بوده باشد، اما انتقال پذیری بالای نوع اومیکرون باعث شده که برعکس نقاط مختلف دنیا، درگیری چین با این گونه حفظ شود.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    زودتر دروازه ها را بروی چینی‌ها باز کنید تا کرونا زودتر به ایران برسد و مسئولین زودتر به آرزوشون برسن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها