روش «۳-۱» نحوه جدید استخدام در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با اینکه قرار است برای حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش در کوتاه مدت از روش «۳-۱» استفاده کنیم، گفت: این روش همان دو مدرکی است یعنی دانشجو سه سال در دانشگاه‌های دیگر و یک سال در دانشگاه فرهنگیان درس بخواند.

روش «۳-۱» نحوه جدید استخدام در آموزش و پرورش

یوسف نوری در خصوص کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش و آخرین اخبار از استخدام در این وزارتخانه، اظهار کرد: در بخش‌های کیفیت‌بخشی مثل مربی پرورشی، مشاور، مربی بهداشت و مربی تربیت‌بدنی کمبود نیروی انسانی داریم؛ ضمن اینکه به سرایدار و خدمتگزار هم در آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی ادامه داد: مجوزی برای جذب نیروهای کیفیت بخشی دریافت کردیم که اقدامات آن در دانشگاه فرهنگیان و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

نوری با اشاره به اینکه قرار است برای حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش در کوتاه مدت از روش «۳-۱» استفاده کنیم، افزود: این روش همان دو مدرکی است یعنی دانشجو سه سال در دانشگاه‌های دیگر درس بخواند و با شرایط ویژه جذب شود؛ به عنوان مثال نمره کل او کمتر از ۷۵۰۰ نباید باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این روش، دانشجو، یک سال هم در دانشگاه فرهنگیان درس می‌خواند تا برای تدریس به اول مهر سال آینده برسد.

وی با بیان اینکه قرار نیست دیگر آزمون ماده ۲۸ داشته باشیم، تصریح کرد: جذب ما در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • علی
    3

    خوب جناب وزیر فرزندان ما که دردانشگاهای دیگر درس خوندن ومدرک گرفتن ودوست دارند معلم باشند چی .مگر دانشگاه فرهنگیان چند ساله فعالیت میکنه بچه من چند ساله درمدارس غیر دولتی زبان وادبیات انگلیسی تدریس میکنه وهم اولیا دانش آمزان هم مدیران مدارس ازکارش بسیار راضی هستند .اگرهدفتون کیفیت بخشیه اینگونه نیروها مثل فرزند منم جذب بکنید .من خودم دبیر بازنشسته هستم چرا نباید حداقل یکی ازفرزندان بازنشسته را جذب کنید .لطفا روی کارهاتون تجدید نظر کنید کارشناسی دقیق انجام بدین .بزارید اونایی که شوق وذوق معلمی دارند معلم بشن نه ازروی ناچاری .تا کیفیت بخشی درامر آموزش بدستی انجام بشه وافت تحصیلی کمتر بشه نتاسفانه الان دارند ازبازنشستگان استفاده میکنند که نه حوصله تدریس دارند نه به روز هستند نزارید بچه های مردم بخاطر کمتر حقوق دادن به بازنشسته ها فدا بشوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      می خواهند معلمان را از دانشگاه فرهنگیان که دست پرورده خودشان است گزینش کنند! می خواهند معلمی را استخدام کنند که مغزش در دانشگاه فرهنگیان شستشو داده شده باشد تا از این طریق دانش آموزان را خرابکار و عضو گروه فشار بار بیاورد (تربیت کند)!

  • موسوی
    0

    تو فعلا حقوق مهر تا اسفند 1400امثال منو. بده،، استخدام جدیدت پیشکش خودتون

  • ناشناس
    0

    فعلا که به جای استخدام نخبه های کارنامه سبز دارند بیسوادان نهضتی و سرباز معلم های مسن که رشته تحصیلی آنها هیچ ربطی به معلمی نداره بدون آزمون استخدام میکنید.

  • ناشناس
    0

    اگه پاراتی یا سهمیه نداشته هیچ جا کار گیرت نمیاد ، کارگری هم پارتی بازیه

  • فقیر
    0

    سلام اقای وزیراون دنیابایدجواب پس بدهی هرچه بی سوادسن بالای نهضتی گرفتی سرکارهمشون معلم شدن وضع مالی خوبی هم داشتن نیازبه کارنداشتن ماکه این همه درس خوندیم لیسانس گرفتیم چون سابقه نهضت نداشتیم سرکارنرفتیم فقیرهم هستیم حالاازفقربایدبمیریم خدالعنتتون کنه واگذارتون کردم ب خدا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      لطفا حرف رو خوب بجو اطلاعاتتو ببر بالا
      اگه تونستی اگر تونستی برو یک دوره نهضت کلاس رو جور کن و اداره کن بعد بی احترامی کن الان هیچ نهضتی و معلمی سواد بیشتر از لیسانس نداشته باشه کمتر نداره زحمتاشون که هیچ واقعا کمترین حقه شونه استخدام رسمی

  • سیده مهساحسینی
    3

    بسیارعالی اقای وزیر.زودتر بایداینکارامیکردید.ازمون ۲۸خیلی اشتباه بود

    نظرات شما -
    • زینب
      0

      چرا ؟؟؟!!

  • ناشناس
    0

    سلام جناب وزیر پس ماکه ۹ سال سابقه رو با مدرک فوق لیسانس تو نهضت داریم چی جونی برامون نمونده خواهشا یک قانونی هم برای ما بیاری بدون حق الزحمه و بیمه به قرآن گناه داریم دیگه اگر حق الناسی هست به فکر ماهم باشی
    یا مارو هم بفرستی دانسگاه فرهنگیان دوره رو ببینیم😔😔😔😔

  • 0

    در ضمن وجواب آنهای که می گن نهضت بی سواد خودتون بی سوادی کهدهنوز نمی فهمی ما مدرکمون اکثریت فوق لیسانس به خدا دکتری هم داریم که انقد محله و روستا رفته و آبروش رفته برای شاگرد جمع کردن که شما حتی نمی توانید تصورش را بکنید بدون پول و بیمه دو شیفته از جیب خودمون می دیم آخر ما حق معملی نداریم کی داره
    هزار دوره ضمن خدمت و جهار و مدرکم روش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها