تربیت پسر سخت‌تر است یا دختر؟

در آخرین تحقیقات مشخص شده داشتن پسر مغز والدین را سریع‌تر پیر می‌کند.

تربیت پسر سخت‌تر است یا دختر؟

به گزارش دیلی‌میل، محققان بعد از بررسی بیش از ۱۳ هزار فرد بالای ۵۰ سال در آمریکا به این نتیجه رسیدند که والدینی که حداقل یک فرزند پسر داشتند، نسبت به والدینی که فرزند پسر نداشتند یا اصلاً فرزندی نداشتند، زودتر دچار مشکلات شناختی شده‌اند، این در حالی است که آنانی که بیش از یک پسر داشتند سریع‌تر از کسانی که بیش از یک دختر داشتند توانایی شناختی خود را از دست داده‌اند.

محققان آمریکایی و چک علل این امر را بررسی نکردند، اما احتمال دادند چون دختران بیشتر به والدین خود در دوران پیری توجه نشان می‌دهند و از آنها حمایت عاطفی می‌کنند، از این طریق به سلامت والدین در دوران پیری کمک بیشتری می‌شود.

این باور هم در میان محققان رواج یافته که والدینی که فرزند پسر کمتری دارند، بهتر چارچوب‌های زندگی سالم را رعایت می‌کنند.

به عنوان مثال آنها تاکید دارند، تحقیقات‌شان نشان داده است پدران فرزندان دختر کمتر به سمت اعتیاد به مشروبات الکلی یا مواد مخدر و حتی دخانیات کشیده شده‌اند در حالی که مادران فرزندان پسر وزن بیشتری پیدا کرده‌اند.

این تحقیق روی ۱۳ هزار و ۲۲۲ نفر از والدین که به مدت ۱۴ سال تحت نظر بودند صورت گرفت، آنها همچنین در تست‌های‌های مختلف شناختی شرکت کردند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    تو این دوره زمونه تربیت بچه خیلی سخته
    چون کسان دیگری هستند که بچه‌های ما رو تربیت کنند مثل فضای مجازی .....

  • متفاوت
    2

    اصلا لازم به تربیت نیست. راه درست و کام حلال بروید فرزند به صراط کج نمی‌رود. اکرام برود مقصر خودش است و والدین تاو آنش راپس نخواهند داد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درسته
      پدر من همیشه با زحمتکشی فراوان پول در می آورد بدون اینکه ذره‌ای حرام قاطی مالش کنه و خرج ما بچه‌ها میکرد ...خدا رو شکر ، بزرگ بینی نباشه همه اصل صالح شدیم و هیچ کدوم به راه کج نرفتیم
      لقمه حلال باعث میشه حتی اگر پدر و مادر روی سر فرزند نباشند و حتی فرزند در بدترین شرایط با بدترین انسان‌ها مراوده داشته باشه اما بواسطه همان لقمه حلال از لغزش‌ها دور بمونه و به سلامت از این بیراهه‌ها عبور کنه

    • مهدی ملکی
      3

      چه دیدگاه فسیلی

    • ناشناس
      2

      مغز منحرف چه می‌داند لقمه حلال یعنی چه !؟؟

    • متفاوت
      0

      ضربه که خورد و به بن بست که رسید میفهمه حلال چیه وحرام چیه.

  • ناشناس
    1

    پسر باشه دو سر باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها