شهردار تهران:

گزارش ناسا درباره ابر متان در تهران برای ما اعتبار ندارد/ می خواهند بعدا مبتنی بر آن فشاری را بر ما ایجاد می کنند

شهردار تهران در واکنش به گزارش ناسا درباره ابر متان در تهران گفت: هیچ قرینه ای ما برای درستی حرف ناسا نداریم و آنها یک موضوعی را مطرح می کنند و بعدا مبتنی بر آن فشاری را بر ما ایجاد می کنند و هیچ اعتباری برای ما ندارد.

گزارش ناسا درباره ابر متان در تهران برای ما اعتبار ندارد/  می خواهند بعدا مبتنی بر آن فشاری را بر ما ایجاد می کنند

علیرضا زاکانی درباره ابر گاز متان گفت: نکته ای که درباره گاز متان وجود دارد این است که ناسا یک مطلبی را منتشر کرده است و به هرحال این برای ما اعتبار ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق مجموعه محیط زیست و مجموعه دانشگاهی مرتبط با این حوزه از دو روز پیش دنبال کردیم که کارگروهی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: هیچ قرینه ای ما برای درستی حرف ناسا نداریم و آنها یک موضوعی را مطرح می کنند و بعدا مبتنی بر آن فشاری را بر ما ایجاد می کنند و هیچ اعتباری برای ما ندارد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: اما همین که اعلام کردند و یک شائبه ایجاد کردند ما از طریق مراجع علمی خودمان آن را تحقیق می کنیم، اما تاکنون هیچ قرینه ای برای آن نداریم. 

زاکانی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی چالش‌ها توانستیم به کمک انضباط مالی، مشکلات را برطرف کنیم و در همین راستا هزار و ۲۰۰ حساب شهرداری تهران را به خزانه واحد تبدیل کردیم.

وی با بیان اینکه ما نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در تحقق بودجه موفق عمل کردیم، گفت: این کار بدون آنکه یک سانتی متر تراکم فروشی صورت گیرد، اتفاق افتاد لذا توانستیم مشکلات مالی را برطرف کنیم.

زاکانی با بیان اینکه در گذشته نگاهی وجود داشت که در بستر آن گفته می‌شد باید از شهروندان پول اخذ شود، خاطرنشان کرد: ما اعلام کردیم اگر شهروندان در سال‌های قبل مبالغ خود را به صورت کامل پرداخت کرده باشند، همان کفایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در شهر تهران هیچ پروژه راکدی وجود ندارد، گفت: یک بزرگراه و دو آزادراه در حال ساخت و آماده شدن است. در حال حاضر در شهرداری تهران به هیچ وجه احساس مشکل مالی نداریم و تمامی امور به صورت خوبی پیش می‌رود.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه سال گذشته ۹۹ درصد بودجه شهرداری تهران محقق شد، گفت: امسال تحقق بودجه به بیش از صد درصد خواهد رسید. البته تحقق بودجه در بخش غیرنقد کمی پایین است که کارسازی هایی برای آن انجام شده است.

زاکانی با اشاره به مسکن تصریح کرد: اتفاقاتی که در این حوزه رقم می‌خورد دارای پیام مثبتی است و می‌تواند توسعه سازندگی شهر را برای مردم رقم بزند و در این راستا اعمال تخصیصات منجر به افزایش اشتیاقات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق ۲۲ گانه برای صدور پروانه تفاوت‌هایی وجود دارد اما سعی می‌کنیم تا عوارض شهرسازی را تا سال ۱۴۰۲ معتبر باقی نگه داریم و امیدواریم شورای شهر این موضوع را تصویب کند.

شهردار تهران با بیان اینکه طرحی را در خصوص ساخت و ساز در بافت فرسوده به تصویب رسانده ایم، گفت: ۷ ماه پیش این طرح به تصویب رسید و از شورای عالی درخواست شد تا آن را اجرایی کند. این طرح منجر به جهش کار در بافت فرسوده خواهد شد.

زاکانی درباره تذکرات اعضای شورای شهر به شهردار تهران و عدم پاسخگویی از سوی شهرداری گفت: آمار پاسخگویی به تذکرات اعضا را آماده خواهیم کرد و آن را ارائه می‌دهیم و امیدواریم در این امر سربلند باشیم.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیرکبیر
    0

    جناب زاکانی شما اول خودت را با گفته های باور کن آنوقت بیا تز بده.بده مردم ایران هرچندهم حافظه ضعیف داشته باشند ولی امثال دختر شمارافراموش نمیکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها