توده عظیم ابر متان در آسمان استان فارس رویت شد/ شرکت ملی نفت ایران بزرگترین تولیدکننده گاز گلخانه‌ای در جهان

بعد از مشاهده ابر متان در جنوب تهران که بسیار خبرساز شد،‌ حالا و در فاصله کوتاهی از آن ماجرا، جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای حاکی از رویت توده عظیم ابر متان در آسمان استان فارس است.

توده عظیم ابر متان در آسمان استان فارس رویت شد/ شرکت ملی نفت ایران بزرگترین تولیدکننده گاز گلخانه‌ای در جهان

بنابر گزارشی که حاصل همکاری خبرگزاری مطرح بلومبرگ با شرکت جی‌اچ‌جی است، بار دیگر یک توده عظیم متان در ایران رویت شده است، این‌بار نه در جنوب تهران بلکه جایی در جنوب ایران، استان فارس! به طور دقیق‌تر اگر بخواهید بدانید،‌ اطلاعات موجود مربوط به ابر متان استان فارس این توده متان را جایی در تاسیسات سوخت فسیلی دورافتاده‌ای در نزدیکی ارسنجان – خیرگو نشان می‌دهد.

ماهواره GHGSat بامداد یکشنبه انتشار گاز متان را در نزدیکی تأسیسات سوخت فسیلی در گوشه‌ای دورافتاده از استان فارس در جنوب ایران مشاهده کرده است. این شرکت نظارت بر انتشار گازهای گلخانه‌ای، علت تشکیل این ابر متان در فارس را به فعالیت‌های مربوط به بخش نفت و گاز مرتبط می‌داند و تخمین زده که متان در این منطقه با سرعت 795 کیلوگرم در ساعت پخش می‌شود.

به نظر می‌رسد بلومبرگ برای کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص به شرکت ملی نفت ایران ایمیل زده، اما پاسخی دریافت نکرده است. البته برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم این چیز عجیبی نیست و بعید است که اساسا بلومبرگ پاسخی دریافت کند!

انتشار گازهای گلخانه‌ای در نزدیکی ایستگاه کمپرسور گاز ارسنجان – خیرگو رخ داده است. سه کمپرسور این سایت به ارسال روزانه 110 میلیون متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی به تهران کمک می‌کنند و بر اساس ویدئوی تبلیغاتی منتشر شده توسط شرکت سکاف (Sekafco) برای افزایش ظرفیت انتقال شبکه در فصول سرد طراحی شده است.

2-50

بزرگترین تولیدکنندگان گاز گلخانه‌ای در سراسر جهان

گفتنی است، بر اساس گزارش هفته گذشته Global Energy Monitor مستقر در سانفرانسیسکو، شرکت ملی نفت ایران بیش از هر تولیدکننده دیگری در جهان متان تولید می‌کند. این نهاد پژوهشی دریافته که تنها 30 شرکت سوخت فسیلی تقریبا نیمی از انتشار گازهای گلخانه ای قوی در این بخش را تشکیل می دهند که شرکت ایرانی با اقتدار در صدر ایستاده است! و احتمالا به عملکرد خود افتخار هم می‌کند! نمودار مورد بحث را در ادامه می‌بینید.

منبع: تکراتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    گفتند سرزمین سوخته به پارسیان تحویل می‌دهیم و اکنون به وعده شان عمل می‌کنند.

  • آزادی
    0

    ما رکورد زدیم

  • ناشناس
    0

    با اين مديريت نه تنها كشور خودمان بلكه جهان را داريد به گند مي كشيد!

  • ناشناس
    7

    حالا چرا این گزارشات را در این شرایط ایران دارن میدن جای سوال داره يعني قبلا این موضوع نبود اینها دارن همه جانبه بر علیه ایران جو سازی میکنن

    نظرات شما -
    • 1

      کاش طوطی وار هر کلمه ای یاد میگرفتید هر جا تکرار نمی کردید .جو سازی ! تو ساندیستو بخور سرتم تو اخورت باشد .

  • قربانی
    1

    هرچی شهردار بگه

  • yaser
    5

    چطور شده آمریکا و ناسا نگران ایران میشن مدام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقای یاسر
      کمی دانش و نداشتن تعصب کور خیلی چیز خوبیه.
      متان یکی از گازهای گلخانه ای هست که باعث گرمایش زمین و .... می شود . تمامی کشورها طبق توافق کیوتو می بایست سعی در کنترل و کاهش ان برای حفظ شرایط کره زمین دارند . بی خودی مسایل بی ربط را به هم ربط ندهید ، همه کشورها اول نگران خودشان و شرایط اقلیمشان هستند و طبیعی هست هر عاملی که تهدید باشه را پیگیر باشند

  • ناشناس
    0

    پروفسورزاکانی میگه دروغه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها