تأثیر آلاینده‌های هوا بر سرطان سینه

نتیجه یک پژوهش علمی در فرانسه نشان می‌دهد که برخی مواد آلاینده هوا احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان را افزایش می‌دهد.

تأثیر آلاینده‌های هوا بر سرطان سینه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دانشمندان در این پژوهش بر روی چند هزار زن فرانسوی و احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان سینه تحقیق کرده‌اند و مشخص شد زنانی که در معرض دی‌اکسید ازت بودند با خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه روبرو هستند. 
 
نتیجه این تحقیق علمی همسو با نتیجه سایر پژوهش‌ها درباره تأثیر آلودگی هوا بر سرطان سینه است. ابتلا به سرطان سینه در زنان علاوه بر عوامل ژنتیکی و هورمونی به شیوه زندگی فرد از جمله مصرف الکل، فعالیت بدنی و تنفس در هوای آلوده وابسته است. 
 
بررسی‌های دانشمندان طی سال‌های اخیر نشان داده بود که برخی از آلاینده‌ها بر احتمال ابتلای زنان به سرطان سینه تأثیرگذار هستند. در یکی از این پژوهش‌ها که در سال ۲۰۲۱ انجام شد، دانشمندان به این نتیجه رسیده بودند که سالانه حدود هزار و ۷۰۰ مورد ابتلا به سرطان سینه در فرانسه با آلاینده دی‌اکسید ازت در هوا مرتبط است. 
 
پژوهشگران در تحقیق جدید خود نتیجه گرفته‌اند که ذرات معلق نیز علاوه بر دی‌اکسید ازت در افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه تأثیرگذار هستند با این حال نتیجه این بخش از پژوهش که به تأثیر ذرات معلق بر احتمال ابتلا به سرطان سینه بر می‌گردد هنوز آماده انتشار نیست.
 
این تحقیق جدید در فرانسه از سوی محققان در مرکز لئون برار در لیون، دانشکده مکزی این شهر، دانشگاه لستر در بریتانیا و مرکز سلامت جمعیت در شهر بوردو انجام شده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها