در جریان حمله به دانشجویان دانشگاه شریف

همشهری: مگر عده ای دیوانه یا مشروب خوار حمله کردند؟

در جنگ روانی، اصلی به‌نام پله دوم وجود دارد؛ یعنی داستان / اتفاق از اول تعریف نمی‌شود. به تعبیر بهتر کنش سانسور می‌شود اما واکنش به نحو دلخواه روایت می‌شود.

همشهری: مگر عده ای دیوانه یا مشروب خوار حمله کردند؟

فرض کنید کسی به‌صورت شما سیلی زد و شما هم او را هل دادید و به زمین خورد و دستش شکست. آنچه فردا منتشر می‌شود اینکه: فلانی دست فلانی را شکسته است و سیلی اول و اصل موضوع کلا پنهان می‌ماند یا پنهان می‌شود.
روایت‌های امروز دشمن و برخی دوستانی که نام آنان را باید «اصحاب تردید» گذاشت، همین است. به این عبارت توجه کنید: «به دانشجویان دانشگاه شریف حمله شد!» گویی دانشجو خواب بود یا سر کلاس بوده یا یک تجمع آرام و منطقی داشته و عده‌ای دیوانه یا مشروب‌خور و مست به آنان حمله کرده‌اند و تمام. آیا روایت واقعی این است؟ در تیرماه1378 تیتر روزنامه‌های آتش‌بیار معرکه این بود: «کوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شد»، «اعلام عزای عمومی مراجع تقلید برای شهدای کوی دانشگاه» و... حال آنکه در آن حوادث فقط یک افسر وظیفه نیروی انتظامی به‌نام عزت ابراهیم‌نژاد کشته شد و تمام.
درباره حادثه زاهدان می‌شنوید: «نمازگزاران زاهدانی به رگبار بسته شدند» خب چرا جمعه‌های قبل به رگبار بسته نمی‌شدند؟ از مظلومیت‌های نظام جمهوری اسلامی همین موضوع است که داستان را از کمر آن روایت می‌کنند. مثلا در سال98 حجم عجیبی از خبر کشته‌شدن جوانی به‌نام پویا بختیاری در کرج منتشر شد اما کسی نشنید و فیلم‌های اقدامات این جوان در روزهای قبل و انتشار پیام تسلیت ربع‌پهلوی توسط پدرش را ندید. در ماجرای اعدام نوید افکاری گفتند جوان ورزشکار اعدام شد و گویی در خیابان قدم می‌زده است و به‌قید قرعه تصادفا اعدام شده .

اینجا قتل فردی صاحب زن و فرزند توسط او به‌عنوان پله اول پنهان ماند. خواص مورد اشاره سخنان دیروز رهبری که سراسیمه وارد میدان شدند و بیانیه و موضع اعلام کردند و مرگ خانم امینی را قتل خواندند نیز روی پله دوم نشانده شدند. عمده روایت دشمن اینگونه است و داستان از خط شروع گفته نمی‌شود و اینگونه چهره‌ای خشن، سرکوبگر و بی‌منطق از نظام را معتبرسازی و ادراک‌سازی می‌کنند.

طبیعی است که نظامی که به روش انقلابی به حکومت برسد، دشمنان باانگیزه‌ای دارد. اما دشمنی که به اخلاق پایبند باشد نیز به‌نوبه خود ارزش و نعمتی است. فاسدالاخلاق‌ها هیچ چیزی برایشان مهم نیست و از هیچ چیز فروگذار نمی‌کنند. حالا می‌توان فهمید چرا مقام معظم رهبری برای مرحوم یدالله سحابی و بازرگان – به‌عنوان کسانی که جمهوری اسلامی را قبول نداشتند– پیام تسلیت فرستادند. چون اپوزیسیونی بودند که اخلاق را فدای دشمنی نکردند. حالا از تجزیه‌طلب، منافق و قی‌شدگان ملت ایران در سال1357 تا صهیونیسم و غرب در یک جبهه آرایش گرفتند و اکنون که قیمت‌ها تاحدودی تثبیت شده است و فسادگران نیز کمرنگ شده‌اند عرصه دیگری را گشوده‌اند که تصاویر مخابره‌ای آن «دروغ» و «سرکوب» باشد. این هم بگذرد، اما هم باید درس گرفت و هم عبرت. وظیفه نیروهای مومن به انقلاب اسلامی نشان دادن دائمی پله اول است و این شدنی است.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    2

    الان همین داشجو ها زمان شاه قهرمان ملی حساب میشدن ولی چون ضد اخوند شعار دادن فریب خورده مقصر اغتشاش گر هستن جان مادرتون جمع کنین این چرت و پرتارو دستتون واسه مردم رو شده جیره خوار ها هم میدونن بس کنید دیگه داشجو بهترین داشگاه ایران مگه میشه همشون فریب بخورن؟؟؟؟؟؟؟ مخ های یه مملکت نمیفهمن بعد 4 تا اخوند با مدرک 6 ام دبستان و مدرک عرفان اقتصاد مملکتو زمین زدن میان این بدبختارو میکنن زندان نیمی از مغزا رو فراری دادین بقیشونم الان اوین هستن 10 سال بعد ببین تو این مملکت کیا موندن

  • پدر
    2

    آب كه سر بالا بره قورباغه هم ابوعطا مي خونه ....... در ديوانه بودن و افسار گسيختگي افرادي كه به دانشگاه در اين مرحله و دوره هاي قبلي حمله كردند شكي نيست . شما در بي منطق بودن و حمايت از بي قانوني و عدم احترام به حقوق افراد جامعه مخصوصا معترضين حرف اول را ميزنيد . در كجاي قانون ناقص شما عنوان شده كه افراد لباس شخصي به هر عنوان با دانشجو با مردم اين گونه برخورد كنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    حتما بار کج به منزل نخواهد رسید حتما مکار به مکر خود نخواهد رسید حتما حق با مردم است حتما خداوند در کمین کذابین است حتما دنیا طلب رسوا میشود حتما عاقبت با متقین است

  • ناشناس
    2

    پله ی اول دزدی و اختلاس و دروغ و نیرنگ وبی عدالتی و.....مسئولان است!!!
    مگه مردم و جوانان از فرط خوشی و رفاه و..‌‌اعتراض می کنند و جان شان را کف دست می ذارند!
    اتفاقاً شماها خودتون رو به کوچه ی علی چپ می زنید و نمی خواهید دلایل اصلی اعتراضات مردم رو ببینید و بشنوید !!!

    حالا هم ببخشید مردم مطالبه گری کردند و خاطرِ حساس مسئولین رو مکدر کردند!

  • حامد
    3

    صد رحمت به شراب خوار و دیوانه
    کسانی که به بچه های ایران حمله میکنند پست تر از بهابم هستند

  • حسین
    3

    حالا دانشجوها مگه با تفنگ ساچمه‌ای به مامورا حمله کرده بودن که با تفنگ ساچمه‌ای باهاشون برخورد شد آقای پله‌ی اول؟؟

  • ناشناس
    2

    دقیقا پله‌ی اول را حذف کردی! مگر مردم دیوانه و یا مستند که بدون هیچ زمینه‌ای به خیابان ها بریزند و مورد ضرب و شتم و بعدها نیز عوارض اجتماعی آن شوند؟ پله دیگری که یادتان رفته است،اصل «ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به دانشگاه ها و مراکز آموزش» است، که در مردادماه ۱۳۷۹ مجلس تصویب شد.اگر این اصل را نمی دانید که بیخود می کنید بیش از دانسته هایتان می نویسید. اگر می دانستید از این پله عبور کردید، باز هم بیخود می کنید مطلبی را که می نویسید حین نوشتنش نقض می کنید!

  • جعفر صادق
    2

    تحلیل همشهری میشه تعمیم داد بر علیه خودش، مردم کنش نداشتن، اعتراضات واکنشی هست نسبت به عملکرد جاه طلبانه و دیکتاتور مآبانه نظام طی 40 سال گذشته، چرا هرکس اعتراض میکنه سریع انگ منافق میزنید؟ چرا به جای شنیدن چماق سرکوبتون بلنده؟ شهامت همه پرسی هم ندارید پس چه فرقی با طاغوت هست.

  • ناشناس
    2

    کدام قیمت ها تثبیت شده است.مرغ 30 تومانی شد 75 هزارتومان ومواد غذایی دیگر ومسکن که روزی افزایش دارد.اغتشاش نه سرچشمه خرجی دارد نه اشوبگر.مسئله بیکاری گرانی تورم ومسائل معیشتی ایت که اقایان بی تدبیر هیچ توجهی به ان ندارند.چرا حاضر به حل مشکلات کشور نیستید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      چون از روشون بر نمیاد جایی نشستن که جاشون نیست ادعاهایی می کنن که در حدشون نیست !

    • 0

      ببین از کجا می خورد امتن گونه نیز می اندیشد ! توجیه تئوریک ستم! برای حفظ ناندانی ! دستگاه تبلیغات هیتلر واستالین ...هم چنین متنهایی در دفاع ازسیستمش منتشر می کرد با اسکلت علمی !!ومحتوی چرند !

  • متفاوت
    2

    خخخخ.پس میشود بطور کلی گفت حتما یک کاری کرده اند که چنین شده است.یا به تعبیری دیگر حتما حقشون بوده همشهری.

  • رابی
    2

    طبق قانون هیچ نیروی نظامی حق ورود به دانشگاه را ندارد.بعدا دانشجوها مسلح نبودند و هیچ تهدیدی برای امنیت اجتماع نداشته اند.چه دلیلی به غیر از ترس رژیم آخوندی از شعار چند دانشجو می تواند وجود داشته باشد که یک مشت داعشی تکفیری به طرز وحشیانه به دانشگاه حمله کنند و دانشجوی مردم را مورد ضرب و شتم شدید قرار دهند و تعدادی را هم بازداشت کنند.

    نظرات شما -
    • رضا
      1

      آره طفلکیا. بچه های مردم، فقط در و شیشه و همه چی رو خرد میکنن. کار بقیه ندارن که می خوان شعار بدن مشتشون می خوره به بقیه. تازه سلاح سرد هم برای کارای آزمایشگاهی با خودشون بردن تو دانشگاه. عمدا هم نبود دستشون گرفت چادر هم دانشگاهیشون رو.
      آدمای فجازی اینجا ظاهرا همه داعش پرورین. برین تفکر کنین کمی. البته بعیده🤣🤣🤣

  • ناشناس
    2

    دیگه صحنه از صلات ظهر روشنتره معلومه کی دنبال چی هست .مردمم همه شماهارا شناخته اند. با لفاضی ودوز وکلکم چیزی عوض نمیشه .حال دیگه هرکی خود داند ووجدان خودش که چه طرفی را انتخاب کند. پس ور اضافی نمیخواهد بزنید .عمله ظلم وستم شما خیلی خوب میدانند از چه دارند حمایت میکنند و مردمم میدانند با چه مبارزه .

  • ناشناس
    0

    تورو خدا برا پسر من کار درست کنین من جمهوری اسلامی رو قبول دارم

  • 2

    کشور افتاده دست نالایق ها که زندگی مردم به نابودی کشاندن

  • عادل
    2

    این اخلاقی که میگی نمیشه نیروی سرکوبکر از خودش نشون بده بگوبد ای دانشجو یا ای مردم درد شما چیه تا بوده شما ملت مقصر خواندید وحکومت را بحق خواندید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها