وزیر بهداشت:

قبل از دولت سیزدهم واکسن سیاسی شده بود/ برخی‌ها واکسن را به FATF گره زده بودند

وزیر بهداشت درباره واکسن‌ های کرونا گفت: به رغم پرداخت وجه به کواکس هیچ واکسنی برای ما ارسال نشده بود و واکسن به یک مسئله سیاسی تبدیل شده بود و عده ای آن را به FATF گره زده بودند.

قبل از دولت سیزدهم واکسن سیاسی شده بود/ برخی‌ها واکسن را به FATF گره زده بودند

دکتر بهرام عین‌اللهی، شب گذشته (۷ شهریورماه) به مناسبت هفته دولت با حضور در مسجد جامع قلهک تهران و با شرکت در طرح "سی مسجد، سی مسئول" به تشریح دستاوردهای یکساله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت. 

وی با اشاره به نقش مساجد در ابتدای انقلاب و تربیت جوانان باانگیزه و انقلابی، اظهار داشت:  ابتکار دولت برای سخنرانی وزرا در مساجد  باعث شد سنتی فراموش شده  با همتی که صورت گرفت، مجددا احیا شد. 

عین‌اللهی یادآور شد: مساجد طبق فرمایش امام(ره) دارای نقش و اثرگذاری ویژه ای بوده و هستند؛  چرا که مسجد پایگاه ارتباطی مهمی بین مردم و دولت است . دولت سیزدهم  اقبال ویژه ای به مساجد دارد و مساجد همواره سنگری مهم در  انقلاب از ابتدای آن بوده و خواهد بود. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: مساجد باید محلی باشند که خدمتگزاران دولت در هر رده‌ای گزارش خود را ارائه و از مردم برای اداره بهتر امور استمداد بطلبند. 

وی با اشاره به اولین دیدار کابینه دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب، گفت: اولین تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در شروع دولت به ما  مدیریت فوری مسئله کرونا و واکسیناسیون عمومی بود و ما این مهم را در دستور کار خود قرار دادیم. 

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، عین‌اللهی به تشریح وضعیت کشور در شیوع و گسترش اولیه کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد: زمانی که دولت روی کار آمد روزانه ۵۰ هزار مبتلا، ۸ هزار مریض بدحال و بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان ما جان خود را از دست می‌دادند. مردم در خانه‌های خود قرنطینه و روحیه مردم بسیار بد و کسب و کارها تعطیل شده بود. 

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه قبل از شروع دولت فقط ۱۸ میلیون دز واکسن تزریق شده بود، خاطرنشان کرد:  علی رغم پرداخت وجه به کواکس هیچ واکسنی برای ما ارسال نشده بود و واکسن یک مسئله سیاسی شده بود و  عده ای نیز این مسئله را به FATF و غیره گره زده بودند. 

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها