چطور انگل‌ و میکروب‌ سبزیجات را نابود سازیم؟

سبزی ضدعفونی شده را بار دیگر با آب سالم بشویید تا باقیمانده مواد ضدعفونی‌کننده از آن جدا شود و سپس مصرف کنید.

چطور انگل‌ و میکروب‌ سبزیجات را نابود سازیم؟

مدیر گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های انگلی-روده‌ای، باید  سبزیجات  خام را از انگل‌ و میکروب‌ پاک کنید.

میمنت توبه‌خاک گفت: رای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های انگلی-روده‌ای، باید سبزیجاتی را که به صورت خام مصرف می‌کنید از انگل‌ و میکروب‌ پاک کنید. احتمال شیوع این بیماری‌ها در فصل گرما بیشتر است.

او با بیان اینکه باید به دو صورت انگل‌ها و میکروب‌ها را از سبزیجات زدود می‎گوید: ابتدا سبزی را با آب سالم بشویید تا گل‌ولای و مواد زائد آن برطرف شود و بعد آن را در یک ظرف پنج لیتری ریخته و به ازای هر لیتر، ۳ تا ۵ قطره مایع ظرف‌شویی معمولی به آن اضافه شود و ظرف را از آب پر کرده تا تمام سبزی در داخل کفاب قرار گیرد.

اهمیت کفاب در شستن سبزیجات

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: ۵ دقیقه  سبزی  را در کفاب نگهدارید، بعد سبزی را از روی کفاب جمع‌آوری و کفاب را تخلیه کرده و ظروف و سبزی را بار دیگر با آب سالم شست‌وشو دهید تا تخم انگل‌ها و باقیمانده مایع ظرف‌شویی از آن‌ها جدا شود.

توبه خاک در خصوص از بین بردن میکروب‌ها گفت: یک گرم (نصف قاشق چای‌خوری) پودر پرکلرین ۷۰ درصد را در ظروف ۵ لیتری پر از آب ریخته قرار دهید تا میکروب‌های آن کشته شوند.

او می‌گوید: اگر پرکلرین در دسترس نداشتید می‌توانید از یک قاشق مرباخوری آب ژاول ۱۰ درصد یا دو قاشق مرباخوری آب ژاول ۵ درصد (به‌جای پرکلرین) و یا هر ماده ضدعفونی‌کننده مجاز دیگر که در  داروخانه  ها و سوپرمارکت‌ها وجود دارد طبق دستورالعمل مصرف آن استفاده کنید.

توبه‌خاک گفت: سبزی ضدعفونی شده را بار دیگر با آب سالم بشویید تا باقیمانده مواد ضدعفونی‌کننده از آن جدا شود و سپس مصرف کنید.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • متفاوت
    0

    توبه خاک؟!!!!!خدایا توبه،توبه،توبه.

  • فرداد
    0

    چند وقت قبل یکی دیگر از روسای دانشگاه ها پزشگی فرمودند که به هیچ وجه سبزی یا میوه جات را با مایع ظرفشویی ضدعفونی نکنید چرا که مواد شوینده وارد بافت انها می شود وضد سلامتی است !؟ حالا به کدام دستور عمل کنیم جناب دکتر ؟

  • رضا
    0

    پاک کردن این انگل ها بماند.انگل های
    اصلی راچطوری بیرون کنیم خدا؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها