وزارت بهداشت:

خرید ۱۱۰ میلیون دُز واکسن خارجی در دولت سابق صحت ندارد/ ۵ برابر دولت قبل واکسن خریدیم

وزارت بهداشت می‌گوید، آمارهایی از قبیل خرید ۱۱۰ میلیون دز واکسن خارجی کرونا در دولت سابق به هیچ عنوان صحت ندارد.

خرید ۱۱۰ میلیون دُز واکسن خارجی در دولت سابق صحت ندارد/ ۵ برابر دولت قبل واکسن خریدیم

پدرام پاک آیین دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت، در این خصوص گفت: تعداد ثبت سفارش واکسن کرونا تا قبل از ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ و تشکیل دولت جدید ۲۶ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بوده است. این در حالی است که پس از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و با تشکیل دولت میزان ۱۳۵ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۳۹۰ دُز واکسن ثبت سفارش شد که این رقم از افزایش بیش از ۵ برابری ثبت سفارش واکسن‌ها حکایت دارد.

وی با بیان این که تعداد کل واکسن وارد شده قبل ازتشکیل دولت سیزدهم  در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ فقط ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بوده است، افزود: این در حالی است که جمع کل واردات واکسن بعد از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و در  دولت سیزدهم به رقم ۱۴۳ میلیون و ۲۴۵ هزارو ۳۹۰ دُز واکسن رسیده است.


وی با اشاره به رقم بالای قربانیان کرونا در روزهای پایانی دولت قبل گفت: در دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری و همگانی کرونا به میزان ۱۵۳ میلیون دُز صورت گرفت و در نتیجه آن آمار روزانه جانباختگان کرونا از ۷۰۰ نفر در زمان تحویل دولت سیزدهم به تک رقمی و در مقاطعی به صفر  رسید و همچنین تعداد استان‌های پرخطر این بیماری از ۲۸ استان در مقطع تحویل دولت سیزدهم به صفر رسید.

به گفته دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت، در وزارت بهداشت حمایت از تولید ۶ واکسن داخلی از دیگر اقداماتی بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

وی افزود: میزان توزیع واکسن تا ۱۴ مرداد سال گذشته ۲۰۵۷۰۸۰۷ و توزیع  واکسن تا ۱۴ مرداد امسال نیز ۱۸۸۱۰۹۴۷۹ بوده است. به عبارت دیگر ، سال قبل این موقع حدود ۱۴ درصد جمعیت واکسینه شده بودند ولی در حال حاضر ۷۷ درصد کل جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند.

در روزهای اخیر حسن روحانی رئیس جمهور سابق در گزارشی از تلاش‌های دولت قبل برای تامین واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: ۶۰ میلیون دُز واکسن از روسیه خریدیم که چند میلیون دُز بیشتر به ما ندادند. ۵۰ میلیون دُز واکسن از تولیدکنندگان داخلی خریدیم که در دوره ما چند میلیون دُز بیشتر نتوانستند تحویل دهند. همچنین از چین و هند، اروپا و کوواکس واکسن خریدیم. شرایط به گونه‌ای شد که حداقل حدود ۱۱۰ میلیون دُز واکسن، علاوه بر واکسن داخلی خریداری کردیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • متفاوت
    0

    خخخخ.به نظر شما ادم فریب نخوره بمیره بهتره یا فریب بخوره بعد بمیره؟

  • ناشناس
    0

    هز دوتا دولت ، ملعون و فریبکارند.

  • ناشناس
    0

    دعوای زرگری نکنید باهم بخورید

  • ناشناس
    0

    در ذهن مردم مانده است روزی که دولت در پی واکسن بود و شما رسانه ها را بر علیه دولت قبل بسیج میکردی که تولید داخل را کنار گذاشته دنبال خارج است ،،درود بر دروغگو ترین دولت تاریخ ایران

  • ناشناس
    0

    آقا پدرام بزار بزرگترات حرف بزنن ، خوب نیست اینقدر بپری تو حرف اوستا های ویرانگر

  • کیخا
    0

    دولت حسن کلیدی در دروغ وخیانت از عجایب کشور ما این است که یک فرد اعدامی ازافتخارات خود حرف میزند

  • ناشناس
    0

    آخه اونوقت برادران بودجه کلان گرفتند که بهترشا تولید کنند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها