معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره):

۶۰ درصد جمعیت کشور دنبال کار نیستند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: اینکه ۶۰ درصد جمعیت کشور دنبال هیچ کاری نباشند، شبه‌فاجعه محسوب می‌شود.

۶۰ درصد جمعیت کشور دنبال کار نیستند

مرتضی فیروزآبادی امروز در حاشیه سفر خود به کاشمر با بیان اینکه مساله فرهنگ کار در ایران موضوعی بسیار جدی است، افزود: بر اساس آمار سال ۱۴۰۰ در کشور ۵۹.۱ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال ایران غیرفعال اقتصادی هستند و اصلا دنبال کار نیستند.

وی عنوان کرد: از منظر ملی برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد این وضعیت قابل قبول نیست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه چنین آماری بین زنان و مردان کشور تکان‌دهنده است، تصریح کرد: هر چند بیکار به کسی گفته می‌شود که دنبال کار باشد ولی شغل پیدا نکند اما در حال حاضر از هر سه مرد یک نفر اصلا دنبال کار نیست.

وی همچنین در خصوص وضعیت اشتغال زنان خاطرنشان کرد: اکنون ۸۶.۷ درصد خانم‌ها اصلا دنبال کار نیستند. با این وضعیت می‌طلبد شرایط جامعه را به لحاظ فرهنگی تکان دهیم.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه نباید کار بانوان را مقابل فرزندآوری و نگهداری فرزند قرار داد، اظهار کرد: در حال حاضر به خانم‌ها می‌گوییم شما باید فرزندآوری و خانه‌داری کنید اما همین زن پس از فوت همسرش باید چه کند؟ بنابراین می‌طلبد بانوان در کنار فرزندآوری و خانه‌داری سایر مهارت‌ها را نیز فرا بگیرند.

وی با انتقاد از اینکه مدام گفته می‌شود به دلیل اینکه کسی دانشجو است، نباید کار کند و فقط باید به فکر تحصیل باشد اما در دنیا دانشجویان کار می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی مکلف است برای هر کس که می‌خواهد کار کند، زمینه‌های لازم را فراهم آورد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه فرهنگ کار هنوز در کشور مهجور است، تصریح کرد: برای تسریع برنامه کمی در کمیته امداد انسال سریع‌ترین ابلاغ اعتبارات امسال در مجموعه ما و دستگاه‌های مشابه اتفاق افتاد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • یاور
    0

    پارتی این اقا مرتضی کی است با این سن کم معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی است . .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      راستی این را هم عرض میکردین :که چند نفر از این افراد بیکار تفریحی را به خاطر افزایش دستمزدها ،شرکتهای مربوطه تعدیل خدمت کرده ؟!!!!!
      و.....

    • ناشناس
      0

      جای دوری نمیرویم :زمانی که سایه مرگ و مریضی دامن همه مارا گرفته بود تا میتوانستین فرد اجاره کردین برای بیمارستانها و ...تا یه مقدار خدا سایه عذاب را از ما برداشت به خودمغرور شده و هر چی کادر درمان داشتید ،عذرش را خواستید )!!!!
      و.....
      پس بخوریم که هر چه خوردیم از کارها و اعمال ما ادمها میباشد!!!!!

  • ناشناس
    0

    چند غاز حقوق عمر تلف کردنه طرف بازنشسته
    با سی سال سابقه و مدرک دانشگاهی داره
    بادکنک میفروشه در واقع گدایی میکنه جوانان
    تو فکر الفرار هستند

  • ناشناس
    0

    قطعاً اگر این ۶۰٪ از جمعیت فعال کشور که بزغم شما دنبال شغل و حرفه نیستند و به نوعی بی عار محسوب می شوند چنانچه منصبی حکومتی مثل شمای جوان غوره نشده داشتند الآن در کشور ما هیچکس بیکار و بدون شغل نبود!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این آقا با کدوم عملکرد و هوش و لیاقت در اوج جوانی به اینجا رسید. آیا حدود 10 تا 20 میلیون بیکار دیگه هم می توانند مثل ایشون پست بگیرند؟؟؟!! ی بازجویی هم بود که در اوچ جوانی بعنوان وزیر ارتباطات دولت روحانی پست گرفت.

  • بی تعارف
    0

    بی تعارف بگین میخواهیم مستمری کمیته ایها و بهزیستیها رو قطع کنیم ،خودتونو خلاص ،دیگه این اداو ....غیره چیه !!!!🤔😏

  • ناشناس
    0

    واقعا جای تعجب دارد ،این بهانه ها و ....قدیمی شده !!!!!

  • ناشناس
    0

    اخه همه نمیتونن مثل تو معاون بشن

  • ناشناس
    1

    فاجعه زمانی هست که وقتی کسی از همه جا بریده و دست نیاز به سمت شماها داشته باشه تا شاید گره کارش را باز کنید ولی با هزار نا اومیدی و عذر از طرف شما او را بیش از بیش نا اومیدتر !!!!
    بله شما ها بهانه ۶۰درصد بیکاری تفریحی مردم را نقل قول میکنید تا به اهداف خود برای قطع کردن کمکهای دولتی برای افراد ناتوان بهزیستی و کمیته را .....!!!!
    خدایا شکرت .
    وقتی خدا هست و روزی دهنده ان عزیزان نباید غمی به راه برند.

  • ناشناس
    0

    یک جوان خام و بی تجربه را معاون میگذارند و سپس انتظار دارند مشکلات کشور حل و کاهش یابد.

  • مسعود
    0

    جای تأسف دارد یک جوانی که ریش و سبیل های کامل نشده بدون هیچ تحقیق میدانی میگه ۶۰ درصد مردم دنبال کار نیستند ایکاش مستندات قانونی ارائه میکرد و هوایی حرف نمی‌زد واقعا جای تأسف داره امیدوارم بعرض ایشون برسه پاسخگو باشد

  • ناشناس
    0

    خودت با رانت و اشغال شغل یکی دیگه آمدی ،

  • ناشناس
    0

    تو که میدانی ۶۰درصد مردم تفریحی بیکار هستند چرا به انها کمک نمیکنی ؟!!
    چرا دره خانه هایشان را نمیکوبی ببینی چرا تفریحی( بیکار )هستند؟!!!!!


    خدایا شکرت

  • 1

    امام علی(ع)شبانه و مخفیانه دره خانه های فقرا را میزد و کمک میرساند بدون انکه شناخته شود ولی هرگز نگفت که انها تفریحی بی کس و کارند ،تفریحی بیکارند و......
    خجالت بکشید!!!!

  • کیوان
    0

    خدایا....پولی برسان از این جهنم فرار کنم

  • دولت
    0

    ۹۰درصد دولتی ها کار نمی کنند ،‌حقوق نجومی هم میگیرند

  • مالک
    0

    نه به جنتی با اون سن و سالش و نه به این بچه که فک نکنم هنوز سنش به دوره خدمت سربازی هم برسه !

  • آشنا
    0

    بدلیل اینکه در کشور ما کار نکنی هزینه‌هایت کمتر است مثلاً یک جوان یک کاسبی راه بندازه در ماه هزینه های او بیشتر از درآمد میشود و سر سال خانواده باید همت کنند و بدهی های کسب جوان را صاف کنند . شما بهتر است یک سر به مدیریت اقتصاد کشور بزنید .

  • مخترعان و نخبگان و فنی کاران از ایران بروید مثل جمشید ارین و بقیه
    0

    امیرحسین پاکذات نخبه ایران سرزمین که بزودی به خارج مهاجرت میکند از گذشته میگویند یک جوان بیکار بهتر از یک جوان بیکار بدهکار است مملکتی که یک مشت بیسواد و اختلاسگر و تنگ نظر مدیر هستند بیشک اقتصاد اش بیمار است وایجاد هر نوع کسب و کار خصوصی= بیکاری همراه با بدهکاری

  • .
    0

    مرتیکه مگه کار هست که دنبالش باشیم ؟؟؟؟؟؟؟
    خجالت نمیکشی ؟؟؟؟
    فکر نمیکنی اون دنیایی هست و باید حواب بدی ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    تو کار مجله وچاپ بودم. کاغذ گرون شد. لشگری بیکار شدند/ توی دیوار دنبال کار هستم. بعضی وقتا میرم سرکار بنایی/ خدا می دونه این قدر دنبال کار گشتم که نگو. هر جا هم میرم سرکار میگن مزد رو ماهانه میدیم. میگم حرفی ندارم. کم کم کار میرسه به برده داری بازم میگم جهنم می مونم. یک هویی می بینی . اون رستوران برشکست شد. اجیل فروشی. همین طور .../ باور کنید اولش چند بار این تیتر رو خوندم فکر میکردم چشمام خوب نمی بینه نمی فهمم/ اصلامدرک و سوادمون به جهنم یه کار کارگری ساده بدید زندگی مون بچرخه/ نمی دونم شاید مشکل از منِ. اما شمایی که این مطلب رو می خونید به نظر شما اصلا کار هست پس چرا همه می نالند، حیرونند، مستاجرها گریونند. سفره ها کوچیک شده، قسط وام ها عقب افتاده، یعنی همه دارند با حقوق یک سکه طلا در ماه یا نیم سکه طلا در ماه پول در می یارند. شاید من ادم تنبلی هستم.

  • ناشناس
    0

    ژستت من رو کشته خوش تیپ. نکشی مون نابغه مدیریت/ به کمتر از رییس جمهوری راضی نشی با این تیپت. از ما گفتن

  • ناشناس
    0

    اگر به نظر شما شصت درصد. مردم. بیعار .تنبل هستند. پس اژا ظلم. به ان چهل درصد کارکن پر تلاش نیست که جان بکنند .مالیات ب هند. ب ای این مفتخورها

  • ناشناس
    0

    دستمال به دست باشی سن تاثیری نخواهد داشت.

  • ناشناس
    0

    وقتی درس بخونی و برای جامعه کار کنی می ری تو دهک دهم و یارانه ات قطع میشه و یکی که بیکاره و خانوادهاش هم بیکار دو میلیون یارانه می گیره چرا بره سر کار

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      حرفهای شما دور از انصاف و عدالت است !!!زمانه میچرخد شک نکن!!!
      یه روزی به این حرف ما میرسی و یاد جمله ما.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها