گزارش کشف حجاب در خودرو ملزم به داشتن سند تصویری شد

سخنگوی فراجا گفت: سیستم طرح ناظر، دوماه پیش مجدد مورد بازبینی قرار گرفت تا اشتباهات به حداقل برسد جدیدا از کشف حجاب در خودرو و خود پلاک عکس گرفته می‌شود و ارسال می‌شود، پیش از این عکسبرداری صورت نمی‌گرفت.

گزارش کشف حجاب در خودرو ملزم به داشتن سند تصویری شد

سردار مهدی حاجیان درباره ایرادات طرح ناظر و ارسال پیامک‌های اشتباه کشف حجاب، اظهار کرد: برابر ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کشف حجاب جرم مشهود شناخته است.

وی ادامه داد: جدا از موازین شرعی که کشف حجاب باعث ناراحتی امت حزب الله و مردم شده است، عمل غیر قانونی در ملع عام و منظر عمومی تلقی می‌شود به همین دلیل پلیس با افرادی که کشف حجاب کنند برخورد و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

سردار حاجیان بیان کرد: طرح ناظر پلیس نیز در همین راستاست، افرادی که در خودروهایشان کشف حجاب کرده و تردد در شهر داشته باشند پلاک خودرو به عنوان موضوع کشف حجاب ثبت می‌شود.

سخنگوی فراجا با اشاره به ثبت پیامک‌های اشتباه کشف حجاب و ایرادات این طرح، تصریح کرد: تمامی ایرادات از طرف سامانه ناظر نیست؛ در برخی موارد مالک، خودرو خود به فرد دیگری قرض داده است و آن فرد در خودرو کشف حجاب کرده است، اما ما صاحب پلاک را می‌شناسیم، به همین دلیل افراد موجهی مراجعه می‌کردند و می‌گفتند کشف حجاب نکردم درحالی که خودرو وی دست فرد دیگری بوده و کشف حجاب صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم طرح ناظر، دوماه پیش مجدد مورد بازبینی قرار گرفت تا اشتباهات به حداقل برسد و درحال حاضر اشتباهات بسیار کم شده است، جدیدا از کشف حجاب در خودرو و خود پلاک عکس گرفته می‌شود و ارسال می‌شود، پیش از این عکسبرداری صورت نمی‌گرفت.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    1

    همش بحث موقعین و منفعت است و بس دولت با کمبود نقدینگی مواجه است از آب خالی کره میگیرد مانند زمانی که قبل انتخابات کاندیداهای انتخاباتی اصلی با زنان و دختران بی حجاب یا بدحجاب عکس میگیرند و بعد از انتخابات گشت ارشاد آنها را می گیرد یا زمانی که برای میتینگ انتخاباتی زنان و دختران آرایش کرده را به ورزشگاه و سالن های ورزشی راه می دهند اما بعد از انتخابات آنها حق ورود به ورزشگاه ها را ندارند

  • ناشناس
    2

    هزار سال دیگه هم نمی تونید مسئله حجاب رو حل کنید چون یک مسئله کاملا شخصی هست. اصرار شما به برخورد زوری هیچوقت نتیجه نمیده. نه رضاخان تونست به زور حجاب رو برداره و نه شما می تونید به زور حجاب رو بزارید.
    کاری به مسائل شخصی افراد نداشته باشید

  • صادق
    2

    جمع کنید این مسخره بازیاتونو!!!!
    بجای اینکه دزدا و مواد فروشا رو بگیرید افتادید به جریمه کردن مردم!!!
    عده ی کثیری از مردم دوست دارن اینطوری لباس بپوشن، شما خوشتون نمیاد از ایران برید.

    نظرات شما -
    • ......
      7

      فکر کنم اونی که باید بره شمایید. فعلا که مجبورید دستورات ما رو اجرا کنید.خخخخخ

  • خودرو
    5

    داخل خودرو حریم خصوصی است .ربطی به کسی ندارد باید از دادگاه مجوز حریم خصوصی را گرفت

    نظرات شما -
    • 1

      دادگاه هم مال خودشان و مانند اینهاست.سر وته یک قماش استعمارند!

    • ناشناس
      3

      موضوع و مشکل بحث حریم خصوصی نیست بلکه موضوع اینجاست که حکومت به ظواهر و نوع پوشش و آرایش ظاهری مردم از جمله بد حجابی یا بی حجابی توجّه می کند در حالیکه از مبارزه با فساد های اخلاقی و جنسی و سازمان یافته غافل و عاجز است!

    • M
      7

      اونوقت این قانون رو از کجات درآوردی جناب حقوقدان.؟؟؟لازم نیست درموردچیزی که سوادشو نداری اظهار نظر کنی

    • ناشناس
      2

      هر جایی از خودرو که قابل مشاهده از بیرون نباشد یا حرز داشته باشد مانند صندوق عقب یا داشبورد خودرو جزو حریم خصوصی محسوب می شود و جهت تفتیش آن توسط نیروهای انتظامی و امنیتی نیاز به مجوز دادستان است. درون خودرو که از بیرون قابل مشاهده است جزو حریم خصوصی محسوب نمی شود. دودی نمودن غیرقانونی شیشه های خودرو آنرا مشمول حریم خصوصی نمی کند!

  • ناشناس
    0

    آنهایی که در خیابان و در داخل قطار شهری (مترو) و اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی کشف حجاب می کنند آنها را چگونه می خواهید جریمه کنید؟!!! من خودم دیشب به عینه به چشم خودم دیدم یک دختر خانم جوانی روبروی ایستگاه متروی توحید تهران و در تقاطع خیابان آزادی و توحید تهران در حالیکه کشف حجاب کرده بود از جلوی خودروی پلیس که نبش تقاطع خیابان آزادی و توحید توقف کرده بود عبور کرد و مأمور پلیس درون خودرو با او کاری نداشت!

  • ناشناس
    0

    نفرت بر طالبان!دزدهای بیت المال کشور را باهمه چیزش می خورند و می برند ,شما بابازی حجاب و پشم و مو و داغ پیشانی و گوشت و مرغ و نان و روغن مردم را سرگرم کنید.طالبان رو دست شما بلند شده است.مسابقه بگذارید معلوم شود کدامتان در پسروی و قهقرازرنگتر هستید!جایزه تان با امریکای ادمخوار!

  • ناشناس
    0

    برقراری محدودیت غیرقانونی و ناعادلانه تردد خودرویی در محدوده طرح ترافیک و طرح باصطلاح آلودگی هوا (طرح زوج و فرد) و همچنین صدور برگ جریمه برای خودروهایی که سرنشینان آن در داخل حریم خصوصی خودرو کشف حجاب می کنند باعث شده تعداد قابل توجهی از رانندگان وسایل نقلیه موتوری پلاک انتظامی خودرو یا موتور سیکلت خود را مخفی، مخدوش یا فک نمایند که منجر به افزایش تخلفات رانندگی و همچنین جرم و جنایت به منظور فرار مرتکبین از صحنه حادثه خواهد شد! پلیس راهنمایی و رانندگی باید فکر و تدبیر صحیح و عاجلی در این زمینه انجام دهد و منفعل و بی تفاوت نباشد!

  • ناشناس
    12

    باید با زنان بی حجاب اشد مجازات را در نظر گرفت و برخورد کرد به دلیل اینکه اینقدرم پررو هستن و قیافه حق به جانب می گیرند که اشتباهشون را موجه جلوه بدن لعنت بر بی حجاب و فاسد

  • ناشناس
    0

    اگر فراجا وقت کرد و این کار های مهمش گذاشت، یه فکری هم برای کارهای مستحبی مثل دستگیری موتور سواران دزد در پیاده رو ها کند ماشاله به همت پلیس عزیز مان در تمام سطح شهر مورد تهدید کیف قاپ و زورگیر هستیم

  • بردی
    1

    حزب الله درست است چون نان این حکومت را میخورد الته نان که ملیون دلار میخورد ولی مردم هیچ مشکلی با کشف حجاب در اتومبیل ندارند

  • ناشناس
    2

    این بی پدر و مادرها جریمه کردن شده کاسبی خوبی
    براشان موقع کرونا ماشینها بیش از یک میلیون
    جریمه میکردن حالا که کرونا جمع شده میخوان از
    این طریق ماشینها جریمه کنن.

  • اشرافی
    0

    باسلام و احترام من و همسرم درخودرو بودم همسرم محجبه است(چادری) اصلا کشف حجاب نکردیم اما پیام دریافت کردم باید بپذیریم که گاهی اشتباه میکنیم و باید جبران کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها