طوفان نارنجی؛ عراق در تسخیر ریزگردها/ ویدئو

به گفتە کارشناسان وجود گرد و غبار و ریزگرد‌ها در هوای بغداد، حداقل ۶٠ برابر حد مجاز است.

طوفان نارنجی؛ عراق در تسخیر ریزگردها/ ویدئو

طوفان ریزگرد‌ها برای دومین بار در یک ماه گذشتە بخش‌هایی از عراق و مناطق غربی ایران را درنوردیدە است. در پی این وضعیت مدارس و ادارات در برخی استان‌های دو کشور تعطیل و صد‌ها نفر به دلیل مشکلات تنفسی راهی بیمارستان شدەاند.

تصاویر این طوفان به شکل گستردەای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و مورد توجه کاربران قرار گرفتە است. تصاویری کە "آخرالزمانی" یا "مریخی" نامیده شده‌اند.

بە گزارش رسانه‌های عراق، مراکز آموزشی و ادارات در ٧ استان این کشور از جمله در بغداد، نجف و کربلا به طور رسمی تعطیل شدەاند. فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد و نجف نیز تمامی پرواز‌ها را لغو کردەاند. مسئولان فرودگاه پایتخت دلیل این تعطیلی را کاهش میدان دید بە ٣٠٠ متر عنوان کردەاند.

هجوم ریزگرد‌ها تنها به مناطق بیابانی محدود نبودە است. استان سلیمانیه کە به آب‌وهوای متبوع و کوهستان‌های زیبا مشهور است، به تسخیر ریزگرد‌ها در آمده است. فرودگاه بین‌المللی سلیمانیە هم تمامی پرواز‌ها را لغو کردە است.

به گفتە کارشناسان وجود گرد و غبار و ریزگرد‌ها در هوای بغداد، حداقل ۶٠ برابر حد مجاز است.   

پیامد‌های طوفان ریزگرد‌ها تنها محدود به تعطیلی‌ها و مشکلات تنفسی نبودە است. رسانه‌های عراقی خبر از افزایش بی سابقه تصادفات رانندگی، به دلیل کاهش میدان دید دادەاند. حضور پلیس‌های راهنمایی و رانندگی به رغم هوای طوفانی و نامطلوب در سطح شهر هم مورد تحسین شهروندان عراقی قرار گرفتە است.

اداره هواشناسی عراق به خبرگزاری فرانسه گفته که این کشور به دلیل خشک‌سالی و بیابان‌زایی و کاهش میزان بارندگی احتمالا شاهد طوفان‌های گرد و غبار بیشتری خواهد بود. به گفتە این ادارە کمبود مناطق سبز در داخل و اطراف شهر‌ها هم می‌تواند به این مشکل دامن بزند.

به گفتە منابع بیمارستانی عراق، تنها در صبح روز دوشنبە در بغداد بیش از سه هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان‌ها هجوم بردەاند. وضعیت در باقی استان‌ها هم به همین شکل گزارش شدە است.

حجم ویدیو: 11.39M | مدت زمان ویدیو: 00:01:34 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها