سرعت باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که انتظار می‌رفت بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در زابل دیشب به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در این شهر را هم‌اینک به ۱۵۰ متر کاهش داده است.

سرعت باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید

محسن حیدری اظهارداشت: وزش باد شدید ۸۳ کیلومتر بر ساعت در زهک از دیگر شهرهای شمال سیستان و بلوچستان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید افقی به ۱۰۰ متر شد به طوریکه براساس گزارش‌ها تردد در برخی مسیرها ارتباطی منتهی به این شهرستان با اختلال همراه شده است.

وی ادامه داد: براساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به مواج بودن دریای عمان تا روز یکشنبه خاطرنشان کرد: شرایط هشدار نارنجی صادر شده برای مناطق شمالی استان تا روز دوشنبه ادامه دارد، البته همزمان در سایر نقاط این استان احتمال وزش بادهای نسبتا شدید و افزایش غبار نیز وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تا روز دوشنبه هفته جاری کاهش تدریجی پنج تا هفت درجه‌ای دما در نواحی شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها