ماجرای ورشکستگی و تعطیلی شهرداری «زاغه» در لرستان

شهرداری زاغه به دلیل عدم پرداخت حقوق کارکنان خود از ارائه خدمات مطلوب باز مانده و برخی از پرسنل این نهاد با نصب یک پارچه نوشته از تعطیلی آن خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد ضعف مدیریتی و وجود نیروهای مازاد و غیر تخصصی و اضافی بلای جان شهرداری زاغه شده است.

ماجرای ورشکستگی و تعطیلی شهرداری «زاغه» در لرستان

روز گذشته خبری عجیب در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه شهرداری شهر زاغه از توابع شهرستان خرم‌آباد به دلیل حجم بالای بدهی و حقوق معوقه به کارگران تعطیل شده است. 

پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که وجود نیروهای مازاد و مهم‌تر از آن ضعف مدیریتی و ناهماهنگی بین شهرداری و شورا باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهرداری زاغه شده است. 

با توجه به حساسیت موضوع در رابطه با علل تعطیلی شهرداری زاغه و اقداماتی که در خصوص رفع مشکل انجام شده است با مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت‌وگو کرده‌ایم.

میرزایی در خصوص تعطیلی شهرداری زاغه اظهار کرد: شهر زاغه از جمله شهرهایی است که به دلایل متعدد در طول سالیان گذشته نتوانسته حقوق پرسنل خود را پرداخت کند به طوری که معوقات انباشته شده و امروز شکل حادی پیدا کرده است.

وی افزود: شهرداری زاغه هر آنچه درآمد در سال ۱۴۰۰ دریافت کرده صرف پرداخت مطالبات و معوقات سال ۹۹ شده و اکنون انباشت معوقات به حدی شده که بعضی پرسنل خود محورانه بنری را در شهرداری مبنی بر تعطیلی این نهاد نصب کردند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان به علل مشکلات شهرداری زاغه اشاره کرد و گفت: مشکلی که در شهر زاغه با آن مواجه هستیم مازاد نیرو است، شهرداری زاغه در حال حاضر ۸ نیروی رسمی و پیمانی و ۱۱ نیروی خدماتی دارد که برای شهر کوچکی مانند زاغه زیاد است.

میرزایی افزود: نکته دیگر وجود اختلاف بین شهرداری و شورای شهر است، که در چند روز گذشته به مشکلات دامن زده به طوری که چند نفر از پرسنل از این فضا سوء استفاده کرده و خودسرانه در محل کار حاضر نشدند.

وی با بیان اینکه امروز جلسه‌ای با شهردار و اعضای شورای شهر زاغه برگزار و موارد را تبیین کردیم، خاطرنشان کرد: تعطیلی شهرداری یک اتفاق ناشایست بود که نه در شان شهرداری و نه شورای شهر است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای تاکید کرد: در این جلسه بر اساس قانون تکلیف کردیم که شهرداری و شورا به اختلافات پایان دهند، حالا یا در قالب حمایت از شهردار یا عزل وی.

میرزایی گفت: کارها باید مطابق با مقررات پیش برود و هر کسی تخلف کند مطابق قانون با او برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر اختلافات کنار گذشته شود خود شهر ظرفیت‌های زیادی برای درآمد زایی دارد، بیان کرد: ما هم به دنبال این هستیم تا از طریق کمک‌های دولتی برای پرداخت حقوق و مزایای منابعی جذب کنیم، کما اینکه سال گذشته نیز ۲۵۰ میلیون تومان از منابع دولتی به شهرداری زاغه کمک کردیم.

شایان ذکر است بسیاری از شهرداری‌های استان لرستان به دلیل ضعف مدیریتی و جذب بی ضابطه و غیر اصولی نیروهای غیر تخصصی و ناکارآمد در سنوات گذشته، در سالیان اخیر با مشکلات بسیاری همراه بوده‌‌اند و در حالی که شهروندان غالبا از ارائه خدمات رضایتمندی ندارد، شاهد عدم پرداخت حقوق به موقع کارگران و بعضا اعتصابات کارگران شهرداری به همین دلیل نیز هستیم. 

به نظر می‌رسد شوراهای شهر در لرستان در سالیان اخیر نتوانسته‌اند برنامه ریزی دقیقی برای رفع مشکلات مدیریت شهری داشته باشند چراکه بسیاری از این مشکلات ناشی از ضعف مدیریتی است. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها