مردانی

فروکش طغیان کرونا در ایران

استاد بیماری‌های عفونی گفت: علیرغم مختصر افزایش بیماران سرپایی در هفته قبل، طغیان کرونا را نداریم و موارد کم کم رو به کاهش است.

فروکش طغیان کرونا در ایران

مسعود مردانی، استاد بیماری‌های عفونی درباره «آخرین وضعیت کرونایی کشور»، اظهار داشت:‌ علیرغم اینکه موارد سرپایی هفته قبل مختصری افزایش داشته است اما خوشبختانه طغیان بیماری کرونا را نداریم و موارد کم کم رو به کاهش است.

وی ادامه داد:‌ حتی پیش‌بینی می‌کردیم شاید به خاطر تعطیلات نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرفتاری حادتری را داشته باشیم، اما خوشبختانه آسیب زیادی وارد نشد و اگر به همین صورت مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند نتیجه بهتری هم داشته باشیم.

این استاد بیماری‌های عفونی درباره «پیش بینی آینده کرونایی در ایران و جهان»،خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید موارد بیماری کرونا در دنیا رو به کاهش است؛ به طوری که دو هفته پیش میزان موارد ابتلا به بیماری در طول دو سال و چند ماه گذشته در کمترین میزان بوده است.

مردانی با بیان اینکه میزان مرگ و میر در دنیا نیز روبه کاهش است، تصریح کرد: به نظر می‌آید در اوایل سال میلادی جدید به طرف بومی‌ شدن بیماری کرونا مانند بیماری‌ آنفلوآنزا در جهان باشیم.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها