از باران، رعدوبرق و وزش باد شدید تا احتمال سقوط بهمن در پیش‌بینی هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش دما در نیمه شمالی کشور و وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و ذوب برف و احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی شمالی کشور خبر داد.

از باران، رعدوبرق و وزش باد شدید تا احتمال سقوط بهمن در پیش‌بینی هواشناسی

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: پنجشنبه(۱۱ فروردین ماه) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم و همچنین در گیلان و مازندران افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه(۱۲ فروردین ماه) در مرکز، شرق و شمال شرق کشور ابرناکی، گاهی بارش پراکنده و خفیف همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد و روزهای شنبه تا دوشنبه(۱۳ تا ۱۵ فروردین ماه) جوی پایدار در کشور خواهیم داشت و در این مدت، افزایش دما در نیمه شمالی کشور و وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود و به سبب ذوب برف احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی شمالی کشور وجود دارد.

به گفته ضیاییان همچنین طی روز دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و در ارتفاعات ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. از بعدازظهر جمعه و روز شنبه نیز خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ فروردین‌ماه) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۴ و برای روز شنبه (۱۳ فروردین‌ماه) نیمه ابری وگاهی وزش باد و با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ فروردین‌ماه) بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد واهواز با دمای ۳۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲- و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها