توده گرد و خاک و کاهش دید در غرب کشور/ کاهش دمای سواحل شمالی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ اسفندماه)، رگبار و رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی و همچنین پدیده گرد و خاک در غرب کشور خبر داد.

توده گرد و خاک و کاهش دید در غرب کشور/ کاهش دمای سواحل شمالی

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور ،اظهار کرد: پنجشنبه و جمعه (۱۹ و۲۰ اسفندماه) با ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، بخش‌هایی از استان سمنان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان و لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس، همچنین در بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و اصفهان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد:بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات تهران و قزوین شدت بیشتری دارد و طی امروز بارش پراکنده در استان‌های یزد،خراسان جنوبی و ارتفاعات کرمان دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان بتدریج از بعدازظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارندگی و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطران وضع هوا ضمن اشاره به این‌که شنبه(۲۱ اسفندماه) گستره بارش محدود به نوار شمالی و شمال غرب کشور است افزود: بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال فارس و در یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمالی کرمان به صورت پراکنده خواهد بود.

وی با اشاره به ادامه بارش‌ها در شمال غرب کشور گفت: از یکشنبه(۲۲ اسفندماه) شدت و گستره بارش‌ها کاسته می‌شود و روز دوشنبه(۲۳ اسفندماه) بارش‌ها در غرب، سواحل خزر ، اردبیل و قسمت‌های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و به صورت پراکنده در استان‌های خراسان رضوی، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و شمال فارس پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: پنج‌شنبه (۱۹ اسفندماه)در نوار غربی کشور پدیده گردوخاک باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد و همچنین پنجشنبه وزش باد شدید در مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور و طی روزهای جمعه و شنبه در نواحی جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد خواهد شد.

وی افزود: از روز شنبه (۲۱ اسفندماه)در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعداز ظهر پنجشنبه تا شنبه دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس مواج و متلاطم هستند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ اسفندماه) ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران وگاهی وزش باد شدید همراه با رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۰ و برای روز  شنبه (۲۱ اسفندماه) نیمه ابری و گاهی ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۱- و۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها