رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد:

بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور/ کاهش دما تا ۷ درجه در هفته آتی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به ادامه بارش‌ها در اکثر نقاط کشور، از کاهش محسوس دما طی روزهای آینده خبر داد.

بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور/ کاهش دما تا ۷ درجه در هفته آتی

صادق ضیاییان ضمن اشاره به روند کاهش دما در برخی نواحی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، شمال ایلام و همدان ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود:در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، فارس و ارتفاعات کرمان ابرناکی و بارش خفیف باران و وزش باد انتظار می رود، همچنین شنبه(۴دی ماه) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی وشمال خراسان رضوی بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در حدود ۵ تا ۷درجه پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در جنوب استانهای بوشهر، فارس، هرمزگان و برخی مناطق کرمان ابرناکی و وزش باد گاهی بارش باران و رعد و برق رخ می‌دهد.

وی افزود: یکشنبه(۵دی ماه) در اغلب مناطق کشور آسمان صاف می باشد. دوشنبه (۶دی ماه) و سه شنبه (۷دی ماه) در جنوب شرق کشور افزایش ابر و وزش باد و در سایر مناطق، جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، تا روز یکشنبه(۵دی ماه) کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت و طی روزهای شنبه(۴دی ماه) و یکشنبه(۵دی ماه) خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۴ دی ‌ماه)صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه ( ۵ دی‌ ماه) صاف و گاهی وزش باد در برخی غبارمحلی با حداقل دمای ۰  و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳و۴دی ماه) بندرعباس با دمای ۲۷و۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل  با دمای ۳- و۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خیالتان راحت باشد تا زمانیکه ظلم و بی عدالتی در کشور حاکم است از باران و برف خبری نخواهد بود ابرها میایند ولی از اسمان ایران خواهند رفت از فرمایشات رسول اکرم (ص) بزنه به کمر انهایی که فقط حرفش را میزنند و عملی در کارنیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها