دلیل افزایش قیمت خدمات دندانپزشکی چیست؟

معاون درمان وزارت بهداشت گفت:پوشش خدمات دندانپزشکی در قالب بسته بیمه پایه دندانپزشکی علیرغم مصوبه هئیت وزیران اجرا نشده است.

دلیل افزایش قیمت خدمات دندانپزشکی چیست؟

سعید کریمی در پاسخ به درخواست مخاطبان این خبرگزاری با عنوان «تمام خدمات دندانپزشکی و چشم‌پزشکی با بیمه انجام شود»  اظهار داشت: با توجه به تصویب نامه شماره ۹۸۲۲۴/ت  ۵۸۱۳۹ه مورخ ۱۳۹۹/۹/۱ و اصلاحیه های بعدی در حال حاضر ۲۶۷ خدمت دندانپزشکی دارای تعرفه است.

وی افزود: عدم تخصیص ارز دولتی تجهیزات و مواد دندانپزشکی از مهر ماه ۱۳۹۸ موجب افزایش چند برابری قیمت مواد و کالاهای دندانپزشکی شده است که این مسئله فشار سنگینی را بر مراکز ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی وارد می‌کند؛ در نتیجه شاهد افزایش قیمت خدمات دندانپزشکی هستیم. در حال حاضر صرفا ۱۴ خدمت پایه دندانپزشکی توسط سازمان های بیمه گر پایه تحت پوشش قرار دارد.

کریمی تصریح کرد: علیرغم تاکید و الزام مصوبه فوق الذکر هیات وزیران عدم تامین پوشش خدمات دندانپزشکی در قالب بسته بیمه پایه دندانپزشکی و باتوجه به ارسال پیشنهاد بسته بیمه پایه خدمات دندانپزشکی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت اقدام موثری در این خصوص از سوی سازمان های بیمه گر پایه صورت نگرفته است. بنابراین عدم پوشش خدمات دندانپزشکی در قالب بسته بیمه پایه دندانپزشکی علیرغم مصوبه هئیت وزیران دیگر عوامل بروز این مشکلات است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: عدم بازدارندگی قوانین موجود در حوزه برخورد با متخلفین که عملا باعث شده افراد فاقد صلاحیت و غیردندانپزشکی که به صورت زیر زمینی و غیر رسمی فعالیت دارند با ارائه خدمات بی کیفیت سبب آسیب رساندن به مراجعان و مردم شوند. لازم بذکر است که از زمان تصویب قوانین و آیین نامه های فعلی بیش از سه دهه می گذرد و نیازمند به روزرسانی از سوی مجلس و هیات وزیران دارد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها