تایید دز سوم واکسن کرونا برای نوجوانان در آمریکا

آمریکا روز یکشنبه رکورد جدیدی در خصوص تعداد بستریان مبتلا به کرونا یا مشکوک به این بیماری را به ثبت رساند که نیاز تزریق دز سوم واکسن کرونا برای نوجوانان این کشور را افزایش می دهد.

تایید دز سوم واکسن کرونا برای نوجوانان در آمریکا

سازمان غذا و داروی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پی گسترش سویه اومیکرون کرونا، دز سوم واکسن کرونا را برای نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال تایید کرد.

 با توجه به داده های جدید سویه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت درحال گسترش در میان نسل جوان آمریکا است.

آمریکا روز یکشنبه رکورد جدیدی در خصوص تعداد بستریان مبتلا به کرونا یا مشکوک به این بیماری را به ثبت رساند که نیاز تزریق دز سوم واکسن کرونا برای نوجوانان این کشور را افزایش می دهد.

سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین فاصله مورد نیاز برای دریافت دز سوم واکسن کرونا برای رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال را از شش ماه به پنج ماه کاهش داد.

"جانت وودکاک" سرپرست سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به موج فعلی سویه اومیکرون، انجام اقدامات پیشگیرانه موثر و نجات بخش مانند واکسیناسیون اولیه و تقویت کننده ها، ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی برای مبارزه موثر با ویروس کرونا بسیار اهمیت دارد.

تصمیم امروز سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین شامل دز سوم برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله است که دارای نقص‌های خاص سیستم ایمنی مانند کسانی که پیوند عضو داشته‌اند، می شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن فایزر را برای تزریق دز سوم در میان گروه سنی کودکان و جوانان تایید کرده است.

طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، اکنون حدود نیمی از جمعیت ۱۲ تا ۱۵ ساله - حدود ۸.۷ میلیون نفر - کاملاً واکسینه شده‌اند. حدود ۵ میلیون نفر از آنها بیش از پنج ماه است که به طور کامل واکسینه شده اند و اکنون واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن هستند.

کودکان در این گروه سنی حدود ۵ درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند. آنها حدود ۴ درصد از جمعیت کاملاً واکسینه شده در آمریکا و حدود ۳ درصد از افرادی را تشکیل می دهند که واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن هستند.

به طور کلی، حدود ۶۸.۸ میلیون نفر از جمعیت آمریکا در برابر ویروس کرونا به طور کامل واکسینه شده و دز سوم خود را دریافت کرده اند. این مقدار کمتر از نیمی از جمعیت ۱۸۰ میلیون نفری واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن در آمریکا و حدود یک پنجم کل جمعیت آمریکا است.

طبق آخرین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، حداقل ۶۹ میلیون نفر از جمعیت ۵ سال به بالا در آمریکا هنوز هیچ واکسنی را دریافت نکرده اند.

 

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها