سازمان هواشناسی هشدار داد

تشدید بارش در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در جنوب کشور و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد.

تشدید بارش در جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال وقوع تگرگ امروز (۸ آذرماه) برای استان‌های هرمزگان، کرمان، جنوب و غرب سیستان و بلوچستان و سه‌شنبه (۹ آذرماه) برای استان‌های هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از اتراق در اطراف مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، آمادگی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای پیش گیری از آبگرفتگی معابر و بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری با اشاره به افزایش سرعت باد آورده است: از ظهر چهارشنبه (۱۰آذرماه) تا اوایل وقت جمعه (۱۲ آذرماه) افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۲ متر و در فراساحل تا ۳.۵ متر برای دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه‌سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد ونسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها