افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای خزر

سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر تا ۲.۵ متر و خلیج فارس تا ۲ متر توصیه کرد که از شنا کردن اجتناب شود.

افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای خزر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از پنج‌شنبه (۱۸ شهریورماه) تا جمعه (۱۹ شهریورماه) افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر در مناطق ساحلی و فراساحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود که مواج و متلاطم شدن دریا را در پی دارد.

در این شرایط جوی اجتناب از شنا، جلوگیری از تردد قایق‌های تفریحی و کوچک و احتمال آسیب دیدن تاسیسات دریایی توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار آمده است: افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و فراساحل چهارشنبه ( ۱۷ شهریورماه) در شمال خلیج فارس در استان خوزستان، پنج‌شنبه (۱۸ شهریورماه) در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس در استان خوزستان و تنگه هرمز و جمعه (۱۹ شهریورماه) در خلیج فارس در استان‌های خوزستان و بوشهرقابل پیش‌بینی است.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در شنا در سواحل و ممنوعیت در شنا در فراساحل، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و نیمه سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می‌شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    زنده باد ایران، زنده باد موج خوراشان دریای خزر و خلیج فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها