تکالیف مهارت محور و طرح عید و داستان در سال ۹۸ پیگیری می شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: پیگیر تکالیف مهارت محور، بازی و یادگیری و طرح عید و داستان برای سال ۹۸ هستیم و در گام بعد طرح خشونت زدایی همه جانبه از مدارس را تدوین خواهیم کرد.

تکالیف مهارت محور و طرح عید و داستان در سال ۹۸ پیگیری می شود

نشست خبری رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش پیرامون برنامه های تعطیلات نوروزی دانش آموزان ابتدایی صبح امروز در ساختمان علاقبندان آموزش و پرورش برگزار شد.

حکیم زاده در این نشست با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز زن و مادر و گفت: اگر به درستی نقش زنان در زندگی پیامبران را تبیین کنیم می بینیم آنها کنشگران فعالی بودند. اگر سیره عملی زنان صدر اسلام بازنگری شود شاهد فرصت بیشتر برای حضور زنان در اجتماع امروز خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به طرح هایی که در وزارتخانه برای اجرای سند تحول بنیادین اعلام شد از دو طریق پیگیری شد. یکی بازنگری در برنامه تدوین برای مدیریت مدارس در مقطع ابتدایی بود که تمام فعالیت هایی که مدیر در مدارس باید اجرا کند را بر اساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین ببیند.

وی اضافه کرد: روش دوم که پیگیری شد این بود که سعی کنیم نگرش های غلط را که در پیش دبستانی و دبستان شاهد هستیم سراغشان برویم و اصلاح و حذف برخی موارد آسیب رسان در کانون توجه ما قرار بگیرد.

حکیم زاده بیان کرد: اگر می خواهیم سند تحول بنیادین را اجرا کنیم چاره ای نداریم جز اینکه سراغ مدارس برویم. البته ما برای برنامه های تحولی خود شاهد مقاومت هایی خصوصا از جانب صاحبان منفعت مالی بودیم و البته نقدهای موثری نیز دریافت کرویم. خوشحالیم بعد از آنکه سال ها کودکان در مرکز توجهش نبوده اند، مساله تربیت دغدغه مهم شد و در کانون توجه قرار گرفت.

وی گفت: متناسب کردن تربیت در دوران کودکی و حذف فعالیت هایی که با یادگیرنده محوری سازگار نیست از برنامه های سال گدشته ما بود که به طور جدی پیگیری می کنیم و تلاشمان این است که گفتمانی حاکم کنیم که تعلیم و تربیت را به عنوان علم بشناسند.

وی در این نشست از پیگیری بحث تکالیف مهارت محور، بازی و یادگیری و حذف پیک نوروزی و جایگزینی طرح عید و داستان برای سال ۹۸ خبر داد و بیان کرد: تلاش ما این است در گام بعد بحث روانی اجتماعی دانش آموزان را مورد توجه قرار دهیم و طرح خشونت زدایی همه جانبه از مدارس را تهیه و تدوین کنیم.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها