ایجاد اتاق اولیاء در ۱۰ درصد مدارس کشور در سال جاری

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش از ایجاد اتاق اولیاء در ۱۰ درصد مدارس کشور در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه به تدریج در سایر مدارس کشور نیز اجرا می‌شود.

ایجاد اتاق اولیاء در ۱۰ درصد مدارس کشور در سال جاری

نورعلی عباسپور درباره جزئیات راه‌اندازی اتاق اولیاء در مدارس اظهار کرد: در آموزش و پرورش بر نقش اولیاء در فرآیند تعلیم و تربیت تاکید بسیاری می‌شود.

وی افزود: اولیاء وارد محیط مدرسه می‌شوند و باید کرامت آنها حفظ شود و محلی وجود داشته باشد تا آنها در آن جلسات خود را برگزار کنند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اولیاء بعضا در مدارس جای مشخصی ندارند گفت: قصد داریم اتاق اولیاء را راه‌اندازی کنیم تا آنها بتوانند امور مدیریتی خود را سامان دهند.

عباسپور ادامه داد: امسال خواستیم تا ۱۰ درصد مدارس اتاق‌های اولیاء را راه‌اندازی کنند که کارکردهای مختلفی هم دارد. فراهم شدن امکان گفتگوی والدین و فرزندان با معلمان و مدیر مدرسه از جمله کارکردهای آن است.

وی افزود: معمولا اولیاء قصد دارند جلساتی برگزار کنند و ماموریت‌های خویش را انجام دهند و همچنین مهمانانی از بیرون دعوت و از مشارکت سازمان‌های دیگر استفاده کنند و به همین علت باید فضای فیزیکی لازم و در شان را در اختیار داشته باشند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جای اتاق اولیاء در مدارس خالی است اظهار کرد: مکاتباتی با سازمان نوسازی مدارس نیز انجام داده‌ایم تا در طراحی مدارس جدید مکانی را در سازمان مدرسه برای اتاق اولیاء پیش بینی کنند.

عباسپور افزود: اجرای این برنامه مبتنی بر پیشنهادات خود انجمن‌های اولیاء و مربیان بود و اینکه جای مناسبی در مدرسه برای انجام فعالیت های خود ندارند.

وی ادامه داد: این مهم ترین هدف ما بود که خانواده ها در کنار فرزندان خود در مدرسه مورد توجه واقع شوند، این اقدام در استانها شروع شده و در استان‌هایی مانند ارومیه و تبریز به تدریج این اتاقها در حال راه اندازی هستند.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها