آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

وقتی اکثر مردم عباراتی مانند یادگیری انگلیسی یا استراتژی‌های یادگیری انگلیسی را می‌شنوند، افکار آن‌ها بر روی کودکان و نوجوانانی که این زبان را یاد می‌گیرند متمرکز می‌شود؛ اما مهم‌ترین نکته این است که یادگیری این زبان فقط برای آن‌ها نیست، آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان یکی از مهم‌ترین چالش‌های زندگی این افراد است.

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

 از آنجایی که بزرگسالان مشغله بیشتری دارند، مسئولیت‌های بیشتری دارند و زمان کمتری دارند، باید زبان انگلیسی را به روشی کاربردی و سازنده‌تر یاد بگیرند. اکثر بزرگسالانی که به دلایل کاری یا مهاجرتی تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی می‌گیرند، موفق نمی‌شوند؛ زیرا استراتژی و گزینه مناسبی را انتخاب نمی‌کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فیلم ببینید

1

اولین راه حلی که در مراحل مختلف آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان بررسی خواهیم کرد، تماشای فیلم است. شاید تعجب کنید که چرا. همانطور که می‌دانید اکثر بزرگسالان مشغله و مشکلات زیادی دارند و نمی‌توانند زمان زیادی را برای یادگیری زبان انگلیسی صرف کنند. به همین دلیل برای یادگیری زبان باید از راهکارهایی استفاده کنند که زمان زیادی نیاز ندارد و تماشای فیلم یکی از این راهکارها است. بسیاری از ویدیوها، فیلم‌ها و کارتون‌های بزرگسالان به زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود زبان انگلیسی خود استفاده کنید. اما فراموش نکنید که یکی از نکات یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان‌عدم تماشای فیلم با زیرنویس انگلیسی تا حد امکان است. اگر دانش شما از این زبان در سطح پایه باشد، ممکن است در ابتدا چیز زیادی در مورد فیلم‌ها و انیمیشن‌ها درک نکنید. با این حال، به مرور زمان خواهید دید که آموزش زبان انگلیسی شما چقدر پیشرفت خواهد کرد.

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان با استفاده از زمان‌های مرده

دومین فعالیت ضروری که در فرآیند آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان باید در نظر گرفته شود، استفاده از زمان مرده است. زمان مرده زمانی است که معمولاً برای مدت کوتاهی نمی‌توان کار خاص و مهمی را انجام داد. به عنوان مثال، اگر در زمان انتظار اتوبوس هستید یا زودتر از موعد مقرر به سر کار رفته اید، این زمان، مرده محسوب می‌شود. این زمان‌ها کوتاه به نظر می‌رسند، اما وقتی از آن‌ها برای آموختن چیزی مفید استفاده می‌کنید، بعد از مدتی خواهید دید که چقدر به دانش خود اضافه کرده اید.با استفاده از این زمان می‌توانید یک جزوه کوچک تهیه کنید. همچنین استفاده از کتاب الکترونیکی یا دفترچه‌ای که به نکات مهم اختصاص می‌دهید ایده خوبی در روند یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان است.

تا حد امکان انگلیسی صحبت کنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان این است که از صحبت کردن به این زبان خجالت می‌کشند یا از اشتباه کردن می‌ترسند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید، خوب است بدانید که تا زمانی که شهامت صحبت کردن به زبان را نداشته باشید و اشتباه نکنید، نمی‌توانید انگلیسی صحبت کنید. بنابراین داشتن جرات بیان و تصحیح اشتباهات یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که بزرگسالان برای یادگیری سریع زبان انگلیسی باید در وظایف ضروری خود بگنجانند.

 2

دستورالعمل‌ها را تا حد امکان ساده نگه دارید

 سومین نکته‌ای که در فرآیند آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان باید روی آن تمرکز کرد، محتوای آموزشی قابل درک آسان است. سعی کنید هر موضوع جدیدی را که مطالعه می‌کنید بلافاصله به زبان خود توضیح دهید، گرامر آن را به زبان ساده بنویسید و درس بزرگی از آن نسازید.

پادکست‌های انگلیسی را فراموش نکنید

 

همیشه به یاد داشته باشید که برای برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان، بهبود مهارت‌های گفتاری کافی نیست. در عوض، باید بتوانید حرف‌های طرف مقابل را بفهمید تا به او پاسخ صادقانه بدهید. برای بزرگسالانی که زمان کافی ندارند، یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های شنیداری در یادگیری زبان انگلیسی، گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی است. اما هنگام انجام این کار باید مراقب باشید، ممکن است همه چیزهایی را که گوینده پادکست می‌گوید متوجه نشوید؛ اما تسلیم نشوید و به طور مرتب به پادکست‌های مختلف با موضوعات مختلف گوش دهید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که مهارت شنیداری و درک زبان انگلیسی شما بهبود می‌یابد.

آنچه را که می‌بینید به انگلیسی بگویید

آخرین روشی که می‌خواهیم بررسی کنیم، بیان رویدادهای روزمره و چیزهایی است که در اطرافمان می‌بینیم به زبان انگلیسی است. به خصوص برای بزرگسالانی که زمان زیادی برای یادگیری زبان ندارند، با انجام این نوع تمرینات می‌توانند از زبان و گوش خود به طور موثر در زبان انگلیسی استفاده کنند. برای این کار می‌توانید تمام اتفاقاتی که در طول روز برایتان می‌افتد را به زبان انگلیسی بگویید.

کلام آخر

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان می‌تواند یکی از بزرگترین چالش‌هایی باشد که آن‌ها در زندگی تجربه می‌کنند؛ زیرا آن‌ها اغلب وقت زیادی در روز برای انجام آن ندارند. اما در کنار استفاده از استراتژی‌های یادگیری انگلیسی بزرگسالان، می‌توانید با انتخاب یک موسسه آموزش زبان برای یادگیری آن، پیشرفت بسیار سریع‌تری داشته باشید. یکی از بهترین موسسه‌ها برای انتخاب آموزشگاه زبان ایرانمهر است. این موسسه با استفاده از به روزترین روش‌های موجود، زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد تا به راحتی آن را فراموش نکنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها