رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و جانشین وزیر در طرح هدایت:

۳۰ درصد دانش‌آموزان به وسایل هوشمند ارتباطی یا اینترنت دسترسی ندارند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و جانشین وزیر در طرح هدایت گفت: نزدیک به ۳۰ درصد دانش‌آموزان کشور به وسایل هوشمند ارتباطی و یا شبکه اینترنتی برای اتصال به شاد دسترسی ندارند.

۳۰ درصد دانش‌آموزان به وسایل هوشمند ارتباطی یا اینترنت دسترسی ندارند

سیدجواد حسینی درباره ملاک‌های توزیع وسایل هوشمند آموزشی بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار افزود: تاکنون در راستای طرح هدایت بیش از ۳۶۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان محروم کشور اهدا شده است.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۳۰ درصد دانش‌آموزان کشور به وسایل هوشمند ارتباطی و یا شبکه اینترنتی برای اتصال به شاد دسترسی ندارند و از سال گذشته طرح هدایت با هدف مشارکت خیرین، نهادها و دستگاههای اجرایی در تامین این تجهیزات برای دانش‌آموزان محروم در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از زمان شروع اجرای طرح هدایت، بسیاری از نهادها، دستگاههای اجرایی، موسسات خیریه و افراد خیر و نیکوکار با اهدای تبلت یا گوشی هوشمند، بخشی از نیازهای دانش‌آموزان محروم در کشور را برآورده کرده‌اند.

حسینی به بیان اولویت های توزیع این تجهیزات بین دانش‌آموزان پرداخت و گفت: دانش‌آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی، دانش‌آموزانی که خانواده‌های آنان به دلیل فقر مالی توانایی تامین تبلت را ندارند، دانش‌آموزان نیازمند مناطقی که مدارس آنان امکان آموزش‌های حضوری را ندارند، دانش‌آموزان نیازمند پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در مناطق محروم، عشایری، روستایی و حاشیه شهرها، دانش آموزان نیازمند در خانواده های با جمعیت دانش آموزی بیشتر، دانش آموزان نیازمندی که هم کلاس های آنان وسایل هوشمند آموزشی دارند و دانش آموزان نیازمند در مدارس پرجمعیت در اولویت دریافت تجهیزات هوشمند آموزشی قرار دارند.

وی تصریح کرد: تنها ملاک های توزیع تبلت و وسایل هوشمند آموزشی فقط موارد گفته شده است مگر اینکه خود موسسه خیریه یا خیر اهدای تبلت به دانش آموزان نیازمند خاصی را تعیین کرده باشد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه در سال جاری از سوی مجلس ۵۰۰ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات هوشمند آموزشی اختصاص یافته است اظهار داشت: در گام اول ۱۷۰ میلیارد تومان از این اعتبار از سوی سازمان نوسازی مدارس به حساب استان ها جهت خرید گوشی و هوشمند و تبلت برای دانش آموزان محروم واریز شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش از مشارکت همه خیرین و نهادهای خیریه ای استقبال می‌کند تاکید کرد: در چند روز اخیر نهاد خیریه ای «مجمع جهانی سادات» که در حوزه سادات محروم فعالیت دارد طی نامه ای به آموزش و پرورش اعلام کرده به تمامی دانش آموزان سادات محروم که تجهیزات هوشمند ندارند تبلت اهدا خواهد کرد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش هم طی نامه ای به استان ها تقاضای ارسال لیست دانش آموزان سادات محروم را کرده است تا توسط این موسسه خیریه به آنان تبلت اهدا شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • متین
    0

    انرژی هسته ای داریم به جاش،بچه ها موبایل و تبلت میخان چکار اصلا برای چی درس میخونن!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها