کاهش تاب‌ آوری دانش‌ آموزان در دوره پاندمی کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: یکی از عوامل اساسی در زیست‌ بوم کرونایی که پیامدهای منفی اجتناب‌ ناپذیری مانند عقب‌ ماندگی تحصیلی، افت تحصیلی و افزایش وزن دانش‌آموزان را در پی داشته، کاهش تاب‌آوری بوده است.

کاهش تاب‌ آوری دانش‌ آموزان در دوره پاندمی کرونا

کوروش مودت در آیین نمادین نواختن زنگ پدافند غیرعامل که امروز (۱۰ آبان‌ماه) در ناحیه ۴ اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل امری ضروری، حیاتی و مهم در زندگی ما است. هر اقدام غیر نظامی برای نگهداری و افزایش تاب‌آوری، پدافند غیرعامل است که موجب هم‌گرایی و وحدت مردم می‌شود.

وی افزود: یکی از عوامل اساسی در زیست‌بوم کرونایی که سه سال است آن را در آموزش و پرورش تجربه می‌کنیم و پیامد منفی اجتناب‌ناپذیری مانند عقب‌ماندگی تحصیلی، افت تحصیلی و افزایش وزن دانش‌آموزان را در پی داشته، کاهش تاب‌آوری به دلیل افزایش استرس در این دوره زمانی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرحی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: اجرای طرح یاری‌گران زندگی اقدامی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در راستای پدافند غیرعامل است. امروز، کاهش تاب‌آوری دانش آموزان به دلیل اینکه کمتر همسالان و هم‌کلاسی‌های خود را دیده‌اند، مشهود است و اگر برای بازگشایی مدارس بر اساس پروتکل‌ها اصراری می‌شود، به این دلایل است.

مودت با بیان اینکه در همه مراحل بازگشایی مدارس تابع ستاد مدیریت کرونا هستیم، افزود: آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برگزاری امتحانات، رعایت شیوه‌نامه‌ها را مد نظر قرار داده است. در برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری از سوی وزارت بهداشت و سازمان سنجش، استاندارد امتحانات خوزستان در همه سطوح مورد تایید قرار گرفت و رتبه برتر کشور را کسب کرد. اقدامات همکاران ما نوعی پدافند غیرعامل است زیرا حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان مد نظر است.

وی با بیان اینکه در راستای پدافند غیرعامل، ما سرورهای خود را تقویت کردیم، گفت: در برگزاری امتحانات حضوری نیز مردم دغدغه داشتند و برای امتحانات پایه نهم مقاومت می‌کردند اما وقتی همکاران پای کار آمدند، امتحانات به نحو احسن برگزار شد و مقاومت اولیا کاهش پیدا کرد و اعتراضی صورت نگرفت. خوشبختانه گزارشی مبنی بر اینکه دانش‌آموزی به دلیل حضور در امتحانات به کرونا مبتلا شده باشد، نداشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: یکی از مسائل استان خوزستان امروز تنش آبی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی است و یکی از پیشنهاداتی که داده شد، سیستم‌های هوشمند آبیاری و روشنایی است. در راستای افزایش تاب‌آوری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیز برنامه‌هایی داشتیم و دوره‌های متعددی برای افزایش تاب‌آوری برگزار شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها