یک جامعه‌شناس در گفتگو با خبرفوری:

کودکان کار از نوجوانی به پیری می‌رسند / فرزندان مهاجران، مجبور به کار در کودکی می‌شوند

یک جامعه‌شناس گفت: حدود ۶۵ درصد کودکان کار در ایران فرزندان مهاجران و حاشیه نشینان هستند.

کودکان کار از نوجوانی به پیری می‌رسند / فرزندان مهاجران، مجبور به کار در کودکی می‌شوند

مجید ابهری در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: کودکان کار زشت‌ترین پدیده اجتماعی در هر کشوری هستند. آن‌ها از نوجوانی به پیری می‌رسند.

وی افزود: کودکان‌کار دو گروه مخفی و آشکار دارند. کودکان کار مخفی در کارگاه‌های شیشه‌بری، شیشه‌گری، صابون‌پزی و ریخته‌گری فعالیت کرده و این کودکان به انواع بیماری‌های پوستی، استخوانی، گوارشی مبتلا شده و اغلب مورد آزار جنسی کارگران بزرگتر قرار می‌گیرند.

فایل صوتی گفتگو را بشنوید:

منبع: خبرفوری

66

حجم ویدیو: 3.76M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    اینها همه ایرانی هستند و خاک بر سرمان مملکت با این با عزمتی داریم پر از نعمت این باید حل و روز مردم و زندگی مردم باشه چند سال آخه بدبختی چندین سال بدختی باید بکشیم چهلو دوسال است انقلاب کردیم که بهتر بشیم از همه نظر بدترین شدیم و بدترینمون کردن عمر همه تمام شد پیری مملکت را گرفته آخه مردم در قدیم چیشون کم بود که ناشکری کردن انقلاب کردن این همه جوان شهیدا دایم که این بشه وضع و حال مملکت اقتصاد مملکت زندگی فقیری مردم پس برای چی انقلاب کردن کی چی بشه مردم فقیر بشن مردم دعوا دارو نداشته باشن مردم در گرانیها وحشتناک بسر ببرن مردم نتون زندگی کنند و زندگی تشگیل بدن آخه چرا نسلهارا سوزاندن انقلاب کردن چی کم داشتن که الان دارنند پس کی وضع این مملکت خراب شده و زندگی سیاه مردم میخواد آرمش پیدا کنه کی میخواد ارزانی بشه بالای نبودسرمان نیاد زجرمان دادن زندگیهارا گرفتن از مردم مملکت بی قانون بی صاحب هرکی به هرکی

  • دن کیشوت
    0

    کودکان کار،جانم به فدای آنها،تنها یک کودک کار با دنیایشان آشناست،یادش بخیر سختی هایش زیاد بود اما شیرینی های خودش را هم داشت،آدمهای مهربانی هم بودند با نگاه‌های مهربان که در آستانه نوروز جیبهایمان را با آجیل و شکلات پر کنند،یک شکلات چقدر خوشحالمان میکرد،اما حالا تمام دنیا را بدهند هم حالمان خوش نخواهد شد،هوای کودکان کار را داشته باشید و دلشان را شاد کنید،شده حتا با یک شکلات!

    نظرات شما -
    • شهرام.ر
      0

      سلام. یک ایرانی در تمام سرمایه های کشور سهیم است(باید سهیم باشد) . شما خودتان بهتر میدانید که مشتی آجیل و چند تا شکلات مشکل کودکان کار رو حل نمی کنه (البته خاطره خوشی به جا میذاره) . کودک نیاز به تحصیل رایگان ، خدمات درمانی رایگان ، تأمین اجتماعی ، آموزش های لازم برای موفقیت در کسب شغل مناسب و... دارد که در صورت فقر والدین، دولت موظف به تأمین تسهیلات برای آنها می باشد . دولتهای ما هم که چهل و سه ساله که خوابند پس امیدی نیست به جز افراد خیر جامعه . این واقعاً دردآور است.

    • مورچه
      0

      ب دون کیشوت وشهرام خب دیگه هندیش نکنید گریم گرفت فقط همه پرسی برای تقسیم ثروت ملی ب تک تک مردم ایران زمین غنی وفرودست نه کم نه زیاد

    • شهرام.ر
      0

      مورچه جان سلام. اولاً اگه واقعا گریه ات گرفت ، حق داری . دوماً این فیلم هندی نیست .این داستان حقیقی هموطنان ماست که از ابتدایی ترین حقوق خود محرومند و تا وقتیکه خودکشی نکرده‌اند کسی به آنها نگاه هم نمیکنه چه برسه به اینکه مشکلات اونا رو حل کنه . نگاه کن اگه در خبر فوری یک مطلب خیلی ساده درباره احمدی‌نژاد منتشر بشه (مثلا :احمدی رفت به بازار) بیش از پنجاه نفر نظر خواهند داد ولی راجع به کودکان کار فقط شش نفر !!! این گریه آور است .در آخر راجع به رفراندوم چیزی که نوشته ای نه منطقی است و نه انجام شدنی چون اگه درآمد کشور را بصورت مساوی بین مردم تقسیم کنند ، باید مردم ، مخارج کشور را هم بطور مساوی پرداخت کنند و این نه عادلانه است و نه عملاً امکان پذیر.

  • پیر تر هم میشیم
    0

    تازه اقتصاد مقاومتی در راه است

  • شهرام.ر
    0

    اکثر کودکان مهاجران ، در ایران بدنیا آمده اند پس ایرانی هستند .(لااقل خیلی ایرانی تر از اعرابی که در نظام وجود دارند) . بسیار شرم آور است که هیچ ارگان و سازمانی مسوولیت این (زشت ترین پدیده جامعه) را به عهده نمی گیرد و کمبود بودجه را عامل این معضل اجتماعی میدانند. برای شیخ نصرالله و اسد و یمن و عراق و ... بودجه داریم ، برای دزدی‌ها ی میلیاردی بودجه داریم ولی برای کودکان خودمان بودجه نداریم !!!!.

  • کاربر ناشناس
    0

    دست پخت هشت‌ساله نتیجه شدخداخاروذلیلشان کندآقازادهاشون دارای ویلا کاخ خوشگزرانی درخارج وجاسوزاین کودکان هم فقیرکردنندآهشان دامنگیرشان شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها