۳۹ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز در خوی کشف شد

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: ۳۹ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز قاچاق در خوی کشف و یک نفر متهم نیز در این رابطه دستگیر شد.

۳۹ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز در خوی کشف شد

سرهنگ ایرج حسن خانی افزود: طبق اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی اقدام به استفاده از برق غیر مجاز جهت استخراج رمز ارز در یکی از سوله های متروکه واقع در شهرک صنعتی خوی کرده، رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران انتظامی با شناسایی محل مورد نظر به محل عزیمت و مالک سوله ها که ساکن اهل خوی بوده، احضار و در حضور مالک وارد سوله کارگاه قارچ شده که ماموران پس از ورود به داخل مشاهده کردند ۳۹ دستگاه ماینر استخراج رمز ارز دیجیتال در وسط سالن کار گذاشته شده و مشغول استخراج رمز ارز با برق تعرفه دولتی هستند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی با همراهی کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان با مستندسازی ماینرها، آنها را به مقر پلیس انتقال دادند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: کارشناسان ارزش ریالی ماینرهای کشف شده را ۱۸ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ حسن خانی افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با توجه به کمبود برق در کشور، مقابله با استخراج رمز ارز از جمله مهمترین برنامه های پلیس در روزها و هفته های اخیر بوده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها