جوجه‌ریزی در مرغداری‌های آذربایجان‌غربی یک میلیون قطعه افزایش یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان از ابتدای امسال تاکنون با یک میلیون قطعه افزایش به چهارمیلیون و ۴۰۰ هزار قطعه رسید.

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های آذربایجان‌غربی یک میلیون قطعه افزایش یافت

اکبر کرامتی اظهار داشت: سال گذشته در فروردین ماه، سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام گرفته بود که این تعداد امسال بیش‌از یک میلیون قطعه افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: صنعت مرغداری به دلایلی مانند تغییر قیمت و حاشیه سود کمتر برای تولید کننده با مشکلاتی مواجه شده‌ که با تلاش‌های صورت گرفته تولیدات حاصل از جوجه‌ریزی به تدریج در حال عرضه به بازار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: میزان تقاضا برای مصرف گوشت مرغ در استان بین ۲۴۰ تا ۲۷۰ تن است و کمبودی در زمینه گوشت مرغ در استان با توزیع مرغ‌های منجمد و ذخایر آن وجود ندارد.

وی افزود: در روزهای گذشته اندکی کاهش کشتار رخ داد که علت آن تعطیلی مرغداری‌ها و مصادف شدن زمان تولید با ایام عید نوروز بود که این مشکل تا ۲ روز آینده رفع می‌شود و از ابتدای هفته آینده مصرف مردم به مسیر عادی خود باز خواهد گشت.

وی ادامه داد: تنش‌های موجود در خصوص کمبود احتمالی مرغ در بازار با مساعدت‌های تنظیم بازار و سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر ارگان‌ها رفع شده و بابت کمبودها نیز از مردم عذرخواهی می کنیم.

سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ۳۰ تا ۳۱ کیلوگرم و در آذربایجان غربی ۲۷ کیلوگرم است؛ این استان از نظر تولید گوشت مرغ جزو ۱۰ استان پیشتاز کشور است.

آذربایجان غربی قطب تولید مرغ کشور با بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری است و ۶ زنجیره تولید بزرگ در استان وجود دارد که صفر تا صد موضوع توسط زنجیره ها مدیریت می شود.

از اسفند ماه ۱۳۹۹ کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در سطح استان روی داد که این امر موجب نگرانی مردم و تشکیل صف های طویل برای خرید شد؛ از اوایل اردیبهشت ماه جاری تب خرید در این استان فروکش و به تعادل رسیده است و شهروندان تمایلی به خرید ندارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها