صالحی امیری: روزمرگی و سلیقه محوری آسیب جدی ورزش است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در حوزه تولید فکر و اندیشه و نرم افزار دچار آسیب هستیم که باید این ضعف برطرف شود.

صالحی امیری: روزمرگی و سلیقه محوری آسیب جدی ورزش است

سید رضا صالحی امیری روز دوشنبه در افتتاحیه دپارتمان‌های قلب و ورزش و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی گفت: آکادمی، قلب کمیته ملی المپیک است. اما در حوزه تولید فکر و اندیشه و نرم افزار دچار آسیب هستیم که باید این ضعف برطرف شود.

وی افزود: خوشبختانه کمیته و آکادمی امروز دارای برنامه راهبردی هستند و معتقدیم که یکی از آسیب‌های جدی در ورزش روزمرگی و سلیقه محوری است، فرهنگ نادرستی که سال‌ها با آن روبرو هستیم.

رییس کمیته المپیک گفت: به همین منظور تصمیم گرفتیم در این دوره و برای خروج از روزمرگی برنامه راهبردی تعریف و مرحله به مرحله اجرا کنیم که یکی از آنها در حوزه آکادمی است.

صالحی امیری اضافه کرد: نیاز به توسعه بین المللی و کسب کرسی موضوع مهمی است که بدون آن راه به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: جهت گیری ما به سمت توسعه و بکارگیری ظرفیت‌ها در دیپلماسی ورزشی است.

رییس کمیته المپیک تاکید کرد که باید از سلیقه محوری پرهیز کرد.

صالحی امیری به فعالیت ۱۸۸ کمیسیون کمیته المپیک اشاره کرد و افزود: یکی از این کمیسیون‌ها ورزش و زنان است و ما در ورزش زنان مدعی هستیم که در برنامه ۱۰ ساله تعریف کردیم، باید تبعیض جنسیتی در فکر و اندیشه و عمل برداشته شود تا زنان از نظر کمی و کیفی همانند مردان در ورزش قهرمانی شرکت کنند.

صالحی امیری به نوسازی توسعه زیر ساخت‌ها و تجهیزات در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: نسل آینده طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده نباید دغدغه‌ای در زمینه تجهیزات ورزشی نداشته باشد و توسعه زیر ساخت‌ها را باید جدی گرفت. همچنین باید فعالیت‌های علمی و آموزشی را بخشی از هویت سازمان بدانیم و در جهت تقویت آن بکوشیم.

صالحی امیری در ادامه گفت: در زمینه تولید فکر و اندیشه و نرم افزار دچار آسیب هستیم که باید جبران شود. بنابراین آکادمی ملی المپیک برای بقا به برنامه راهبردی نیاز دارد.

نخستین دپارتمان‌های قلب و ورزش و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی روز دوشنبه با حضور رییس کمیته المپیک و اعضای هیات اجرایی افتتاح شد. در حاشیه افتتاحیه این مراسم از برخی از اعضای آکادمی ملی المپیک نیز تقدیر شد.

دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی به منظور غربالگری و آموزش و دپارتمان قلب و ورزش با هدف ارائه خدمات ارزیابی قلبی و عروقی ورزشی به ملی پوشان در زمینه‌های آموزشی راه اندازی شد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها