واکنش رئیس فدراسیون اسکواش به تعطیلی اردوها/ اردو دور همی نیست!

رییس فدراسیون اسکواش گفت: اردوها دورهمی نیست که بخواهیم بدون برنامه خاصی آن را برگزار کنیم، مجبوریم بودجه را مدیریت کنیم تا در اجرای برنامه‌ها با مشکل مواجه نشویم.

واکنش رئیس فدراسیون اسکواش به تعطیلی اردوها/ اردو دور همی نیست!

امیر عزیزی پور با اشاره به اعزام تیم اسکواش به مسابقات قطر جونیور در رده‌های سنی مختلف اظهار کرد: برای شرکت در این مسابقات ۱۹ ورزشکار روز شنبه اول اردیبهشت راهی قطر می‌شوند که این رقابت‌ها فرصت خوبی برای افزایش رنکینگ، کسب تجربه و آماده سازی ورزشکاران جهت شرکت در قهرمانی آسیا که خرداد در بخش زنان و مردان برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات اسکواش قطر جونیور در رده‌های سنی ۱۱ تا ۱۹ سال برگزار می‌شود که در این تورنمنت اسکواش بازان برای شرکت در قهرمانی آسیا محک می‌خورند و سپس نفرات برتر توسط کادر فنی برای شرکت در قهرمانی آسیا که خرداد در پاکستان برگزار می‌شود، شناسایی خواهند شد.

رییس فدراسیون اسکواش درباره علت تعطیلی اردوی تیم ملی اسکواش در سال گذشته به مدت یکسال، گفت: سال گذشته بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا چند جلسه با کادر فنی در خصوص برگزاری اردوها داشتیم که نظر آن ها بر این بود که به دلیل عدم برگزاری مسابقات طی سال‌های گذشته و افت رنکینگ ورزشکاران، مسابقات جایزه بزرگ را برگزار کنیم تا بعد از افزایش رنکینگ ورزشکاران، مسابقات انتخابی برگزار شود تا نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳ تورنمنت جایزه بزرگ برای به روزرسانی رنکینگ ورزشکاران برگزار کردیم و اسفندماه نیز اردوی انتخابی داشتیم. ما برنامه‌ها را براساس چیزی که کادر فنی عنوان می‌کنند انجام می‌دهیم و خارج از برنامه با توجه به محدودیت بودجه کاری را از پیش نمی‌بریم. اردوها دورهمی نیست که ما بدون برنامه خاصی بخواهیم آن را برگزار کنیم، مجبوریم بودجه را مدیریت کنیم تا در اجرای برنامه‌ها با مشکل مواجه نشویم.

عزیزی پور تاکید کرد: با وجود این که هنوز هیچ اعتباری دریافت نکرده‌ایم اما تلاش بر این است که تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در تقویم ورزشی را بدون وقفه برگزار کنیم. بنابراین طبق برنامه اردوی تیم ملی بزرگسالان از ۱۲ اردیبهشت برای آماده سازی اسکواش بازان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین که خرداد برگزار می‌شود، در مجموعه ورزشی انقلاب برپا خواهد شد.

رییس فدراسیون اسکواش گفت: با تعاملی که با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم تلاش بر این است که اعزام‌ها طبق برنامه صورت بگیرد. حتی از الان در حال برنامه‌ریزی برای المپیک ۲۰۲۸ لس‌انجلس هستیم تا در المپیک حضور پیدا کنیم. بنابراین هیچ کاری را بدون برنامه انجام نمی‌دهیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برای رفع مشکل درآمدزایی ورزشکاران اسکواش آیا کاری انجام شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: ورزشکاران اسکواش همیشه در حال درآمدزایی هستند و میانگین درآمد آن ها چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است. البته برای اینکه ورزشکاران زمان بیشتری را صرف تمرینات کنند امسال ۴ جایزه بزرگ تحت عنوان بسته‌های تشویقی و انگیزشی در شورای فنی و هیات رییسه فدراسیون تصویب شده که از اردیبهشت اجرایی خواهد شد.

عزیزی پور در پایان درباره میزان مبلغ جوایز مسابقات جایزه بزرگ، گفت: ۴ هزار دلار جوایز برای زنان و مردان برای مسابقات جایزه بزرگ جهت تشویق ورزشکاران در نظر گرفته شده که از این میزان دو هزار و ۵۰۰ دلار برای مردان و هزار و ششصد دلار برای زنان پیش‌بینی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها