مرغ در بازار ایلام نایاب شد

امروزه روند گرانی و افزایش قیمت و کمبود گوشت مرغ امکان خرید این قلم کالای اساسی در استان ایلام را نیز با چالش و مشکل روبه‌رو کرده است وشهروندان ایلامی از رهاشدگی بازار در نرخ‌گذاری اقلام مصرفی و تامین در بازار به‌شدت گله‌مندند.

مرغ در بازار ایلام نایاب شد

مرغ ازجمله اقلام مصرفی ضروری و مهم در بین خانوارها است، در شرایطی که بسیاری از مردم امکان خرید گوشت قرمز را ندارند مرغ مهم‌ترین و اصلی‌ترین جایگزین می‌تواند باشد اما امروزه روند گرانی و افزایش قیمت و کمبود گوشت مرغ امکان خرید این قلم کالای اساسی در استان ایلام را نیز با چالش و مشکل روبه‌رو کرده است.

شهروندان ایلامی از رهاشدگی بازار در نرخ‌گذاری اقلام مصرفی و تامین در بازار به‌شدت گله‌مندند.

حسینی از شهروندان ایلامی از نبود مرغ در بازار ایلام گلمند و اظهار میدارد: وقتی مسئولان توان تامین مرغ در بازار ایلام را ندارند و مرغ در فروشگاه‌های استان توزیع نمی‌شود، نشان از نبود نظارت بر بازار و نبود برنامه‌ریزی برای این استان است.

اگر روند کمبود گوشت مرغ به همین منوال ادامه پیدا کند بسیاری از شهروندان به‌ویژه طبقه متوسط و ضعیف جامعه به‌صورت کامل قدرت خرید و تهییه این محصول را از دست می‌دهند.

سعیدی دیگر شهروند ایلامی نیز کمبود مرغ در بازار ایلام یادآور و اظهار میدارد: چند روزی است که عرضه نشدن مرغ در شهر ایلام به یک مشکل اساسی تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: اگر میزان نظارت و قاطعیت در بازار وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات بازار برطرف و کمبودی در محصولات پرمصرف مانند گوشت مرغ نباید در بازار استان ایلام حادث شود و این کمبود از عدم نظارت و برنامه ریزی است.

مرغ فروشان بازار ایلام، «تعطیلی کشتارگاه سپید مرغ مانشت»، «بالا بودن مصرف گوشت مرغ» را عامل کمبود مرغ در بازار ایلام می‌دانند و قدرت اله کاظمی مدیرعامل کشتارگاه سپیدمرغ مانشت ایلام نیز تامین نشدن «ذرت» و «سویا» و «بالا بودن هزینه‌های کشتارگاه» و سایر ملزومات مصرفی مرغداران توسط جهاد کشاورزی را عامل «تعطیلی کشتارگاه سپید مرغ مانشت» و نبود مرغ در بازار ایلام می‌داند و خواستار توجه مسئولان برای آغاز به کار کشتارگاه و تامین مرغ مورد نیاز بازار ایلام است.

تراب میری با بیان عمل به تعهدات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی به تعهدات خود عمل کرده است و تامین مرغ در بازار ایلام در حال پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: فراز و فرود بازار به صورت لحظه‌ای امری طبیعی است و ما اجازه نخواهیم داد برخی با ایجاد مشکل در بازار در صدد رسیدن به خواسته خود باشند و اولویت دولت تامین نیاز شهروندان ایلامی بوده و هست.

انتظار به حقی که مردم ایلام از تمام مسئولان دارند این است که اجازه ندهند برخی افراد از شرایط ایجادشده در جامعه و دسترسی به بعضی از امکانات و ظرفیت‌ها به نحوی استفاده کنند که آرامش بازار را از بین برده و سبب تشویش افکار عمومی شوند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها