افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت ‌هیچ تأثیری بر بهبود وضعیت زندگی ندارد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت ‌هیچ تأثیری بر بهبود وضعیت زندگی ندارد.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت ‌هیچ تأثیری بر بهبود وضعیت زندگی ندارد

احمد صفری اظهار داشت: به علت بارندگی‌های فراوان، شاهد تخریب صددرصدی منازل، باغات، زمین‌های کشاورزی و راه‌های روستایی در برخی از مناطق کرمانشاه هستیم. سیلاب اخیر منازل و زمین‌های زراعی بخشی از مردم کرمانشاه را به صورت کامل تخریب کرده ‌و این مردم اکنون در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

وی با اشاره به اینکه شهرک کرناچی، شهید عسگری، روستاهای سر فیروزآباد، ماهیدشت و کوزران از مناطق سیل‌زده کرمانشاه هستند عنوان کرد: براساس ارزیابی کارشناسان مدیریت بحران استان کرمانشاه دچار خسارت هزار و 750 میلیارد تومانی شده که هرچه سریعتر باید دولت این خسارت را برای مردم جبران کند.

روستاهای استان کرمانشاه در انتظار گازرسانی

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به سردسیر بودن استان کرمانشاه روند گازرسانی برای روستاهای تابع استان قابل قبول نبوده است اظهار داشت: بر خلاف سایر استان‌های همجوار که پروژه گازرسانی آنها به اتمام رسیده ‌و تعداد قابل توجهی از روستاهای استان در انتظار گازرسانی به سر می‌برند.

صفری با اشاره به اینکه بنده ضمن ایمان و اعتماد قلبی به اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی و اینکه استان کرمانشاه از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و دارای رتبه نخست بیکاری است عنوان کرد: عملکرد غیرقابل دفاع سازمان خصوصی‌سازی در کل کشور در حق بیت‌المال و بروز مشکلات متعدد که منجر به بروز مشکلات متعدد و بیکاری در واحد‌های واگذار شده هستند.

وی گفت: افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان هیچ تأثیری بر وضعیت افزایش تورم و قیمت‌ها نداشته و با توجه به وضعیت سخت معیشتی بازنشستگان و به خصوص فرهنگیان ضرورت افزایش حقوق و اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان رسیدگی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سقف پرداخت مالیات برای کارکنان دولت باید تغییر یابد عنوان کرد: کارکنان بیشتری مورد معافیت مالیاتی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه از سازمان امور اداری و استخدامی کشور و اعضای کمیسیون اجتماعی تقاضا دارم در رابطه با همسان‌سازی حقوق کارکنان قراردادی با پیمانی و رسمی تسریع کند، گفت: از اعضای کمیسیون تلفیق تقاضا دارم که با حمایت و موافقت در مورد اعتبار و بودجه زمینه اجرای دقیق مباحث معلمان را مدنظر قرار دهند.

صفری با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نرخ بالای بیکاری استان و کاهش جدی قدرت خرید مردم از دولت تقاضا دارم در رابطه با اعمال تخفیف‌ و معافیت مالیاتی اصناف استان کرمانشاه اقدام کنند، گفت: تعداد قابل توجهی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان با گذشت یک دهه از خدمت هنوز به صورت شرکتی و قراردادی خدمت می‌کنند چرا برای تعدیل وضعیت آنها اقدامی انجام نمی‌شود.

‌نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس اهداف قانون برنامه ششم توسعه الزاماتی برای رفع مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بیان شده است افزود: اکنون شاهد بلاتکلیفی رزمندگان و خانواده‌های شهدا هستیم، مشکلات معیشتی، لغو بیمه تکمیلی، عدم صدور کارت رزمندگی، عدم پوشش بیمه‌ای، عدم تبدیل وضعیت استخدامی از جمله این مشکلات متعدد است.

صفری با بیان اینکه از وزیر راه ‌وشهرسازی تقاضا دارم در رابطه با استقرار راه‌آهن کرمانشاه با شتاب بیشتری پیگیری شود بیان کرد: تسریع در تأمین اعتبار عملیات اجرایی راه‌آهن کرمانشاه به خسروی، تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر، تأسیس راه‌های روستایی از اعتبارات ملی، قرار گرفتن شرکت هواپیمایی ایران ایر کرمانشاه به عنوان بیس فرودگاه‌های غرب کشور، آسفالت راه‌های روستایی، هر چه سریعتر پیگیری شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: تعداد قابل توجهی از واحد‌های صنعتی استان به دلیل مشکلات نقدینگی و عدم همکاری بانک‌ها برای امهال وام‌ها در حال ورشکستگی و تعطیلی هستند که اگر توجهی به وضعیت آنها نشود نرخ بیکاری استان افزایش می‌یابد.

دولت باید پاسخگوی وضعیت گرانی کالاها باشد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کنترل قیمت در بازار از سوی دولت اظهار داشت: افزایش بی‌رویه قیمت ها قشر آسیب‌پذیر و محروم جامعه را بیش از دیگران تحت فشار قرار داده است.

صفری با بیان اینکه براساس قانون سازمان‌هایی برای نظارت بر قیمت ها در بازار مشخص شده‌اند، بیان کرد: این سازمان‌ها با نظارت مستمر بر بازار از گران‌فروشی و افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری می کنند اما عدم نظارت حاکمیت سبب افزایش قیمت‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه این افزایش قیمت‌ها کالاها اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی را تحت تأثیر مستقیم قرار داده است، گفت: اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم به ویژه قشر آسیب پذیر و خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی تأثیرگذار نبوده است.

وی افزود: قیمت دلار به دلایل مختلف کاهش یافته و تا حدودی کنترل شده است اما این رویه تأثیری بر قیمت کالاها نداشته است و دولت باید پاسخگوی این وضعیت باشد زیرا حمایت همه جانبه ملت از سیاست های اعلامی در انتخابات ریاست جمهوری تنها کوچک شدن سفره مردم، افزایش تورم و بی‌ارزش شدن ارزش پول ملی را به دنبال داشته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها