آمریکا از ارتش سودان خواست زمام امور را به رهبری غیرنظامی واگذار کند

وزارت امور خارجه آمریکا از ارتش سودان درخواست کرد که اجازه دهد گذاری مسالمت‌آمیز و به سرپرستی غیرنظامیان در این کشور صورت گیرد.

آمریکا از ارتش سودان خواست زمام امور را به رهبری غیرنظامی واگذار کند

در حالی که معترضان در خارطوم خواستار انتقال قدرت از شورای نظامی انتقالی به غیرنظامیان هستند، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد: درخواست مردم سودان روشن است. زمان آن رسیده که به سمت دولتی روی آوریم که به همه جنبه‌های حقوق بشر و حاکمیت قانون احترام بگذارد.

به نظر می‌رسد این بیانیه منتشر شده تا موضع آمریکا را در قبال کنترل شورای نظامی انتقالی سودان بر این کشور، پس از برکناری عمر البشیر، رئیس‌جمهور مخلوع سودان روشن کند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، ماکیلا جیمز، معاون دستیار وزیر امور خارجه این کشور اوایل هفته پیش رو در خارطوم گفتگوهایی خواهد داشت تا شرایط حاضر در سودان را ارزیابی کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا وضعیت موجود در سودان را "بسیار متزلزل" توصیف کرد و گفت، مهم است که در این شرایط از ایجاد "باتلاقی از مذاکرات و مشورت‌های بی‌پایان" بر سر اینکه چه کسی باید رهبری یک حاکمیت غیرنظامی موقت را در دست گیرد، جلوگیری شود.

معترضان سودانی گفته‌اند که تا زمان انتقال قدرت از شورای نظامی انتقالی به مقامات غیرنظامی و برگزاری انتخابات از اعتراض دست برنمی‌دارند.

اورتاگوس در این بیانیه افزود، سودان همچنان در نظر آمریکا کشوری حامی تروریسم است و سیاست‌های واشنگتن در قبال این کشور بر مبنای "ارزیابی ما از وقایع حال حاضر و اقدامات مسئولان حاضر در این گذار" خواهد بود.

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین اظهار کرد، هیچ‌یک از اعضای شورای نظامی انتقالی سودان تحت تحریم‌های آمریکا قرار ندارند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها