«زیر دریایی فاتح» و «ناوشکن سهند» در روز ارتش رژه می روند

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت: زیر دریایی بومی کلاس متوسط فاتح وناوشکن تمام ایرانی و پیشرفته سهند که سال گذشته رونمایی وبه ناوگان ارتش ملحق شده نیز برای اولین بار در رژه فردا شرکت دارند.

«زیر دریایی فاتح» و «ناوشکن سهند» در روز ارتش رژه می روند

امیر دریادار دوم مجتبی محمدی فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، با تبریک فرارسیدن روز ۲۹ فروردین روز ارتش درباره برنامه این نیرو برای برگزاری باشکوه رژه یگان‌های سطحی و زیر سطحی و هوا دریایی نداجا در خلیج فارس گفت: همزمان با مراکز استان‌ها و تهران در بندرعباس نیز رژه نیروهای مسلح در سطح شهر و در خلیج همیشه فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به ماهیت دریایی، رژه واحدهای دریایی و هوایی نیروی دریایی راهبردی ارتش از جمله شناورهای سطحی، زیرسطحی و یگان‌های هوا دریای نیروی دریایی در آب‌های خلیج فارس و بر فراز آن برگزار خواهد شد، همچنین نیروهای پیاده و یگانهای نیروی زمینی، نیروی هوایی، پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش و سپاه و بسیج در شهر بندرعباس رژه خواهند رفت تا ما نیز در راستا با سایر نیروها در جای جای میهن اسلامی مان روز ارتش و روز نیروی زمینی محوری ارتش را گرامی می داریم.

دریادار محمدی درباره یگان‌های که از نیروی دریایی ارتش در رژه ۲۹ فروردین روز ارتش شرکت می‌کنند نیز گفت: یگان‌های شناور سطحی، زیردریایی و تعدادی از یگان‌های هوا دریایی نداجا در رژه دریایی فردا حضور دارند و در سطح شهر بندر عباس نیز یگان‌های پیاده و محمول نیروی هوایی، دریایی، زمینی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش مراسم رژه را با شکوه تر از سال گذشته برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: در رژه دریایی فردا از هر یگان نیرو دریایی راهبردی ارتش ده‌ها فروند از شناورهای سطحی، زیر سطحی، قایق‌های تند رو و یگان‌های پروازی حضور خواهند داشت. همچنین زیر دریایی بومی کلاس متوسط فاتح و ناوشکن تمام ایرانی و پیشرفته سهند که سال گذشته رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شده نیز برای اولین بار در رژه فردا شرکت دارند.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطر نشان کرد: ویژگی خاص رژه ۲۹ فروردین روز ارتش سال ۹۸ این است که ما چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفته و می‌خواهیم به جهانیان اعلام کنیم ۴۰ سال است که ایران اسلامی و نیروهای مسلح آن با اقتدار مسیر روبه‌جلوی خود را با اقتدار و صلابت طی می‌کنند و یاد آنهایی که از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و سایر مردم برای حفظ امنیت جان خود را نثار کرده اند گرامی می‌داریم.

وی افزود: ۲۹ فروردین یادآور خاطرات ویژه ای است، ۲۹ فروردین روز ارتش و همچنین یاد آور خاطرات جانفشانی‌های نیروی زمینی قهرمان ایران است، همچنین سومین مناسبتی که در این روز اتفاق افتاده است درگیری مستقیم نیروهای دریایی کشورمان با آمریکا در سال ۱۳۶۷ است، در سال ۶۷ ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند و سبلان و ناو موشک انداز جوشن رشادت‌های ویژه ای از خود در برابر نیروی دریایی آمریکا نشان دادند و در تاریخ جاودانه شدند و همین دلیل روز ۲۹ فروردین یادآور شهدای بزرگ نیروی دریایی در رویارویی مستقیم با ایالات متحده آمریکا نیز است.

دریادار محمدی درباره پایان تصریح کرد: پیام رژه ۲۹ فروردین نیروهای مسلح از ارتش سپاه و بسیج این است که نیروهای مسلح ایران اسلامی آمادگی لازم را برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت منطقه را به خوبی دارد و ضمن ارسال پیام صلح و دوستی به ملت‌های جهان می‌خواهند بگویند، نیروهای مسلح آماده اند که در مسائل داخلی مانند زلزله، سیل و دیگر موارد و بلایای طبیعی همراه و هم دوش ملت بوده و به خدمت رسانی به آنها بپردازند و در کنار آن با اقتدار هرگونه تهدید و تعدی را با محکم‌ترین شکل پاسخ خواهند داد. دفاع ما دفاع بازدارنده و شعار ما تأمین امنیت در سایه صلح و همکاری با کشورهای منطقه است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها