نگاهی نزدیک به نوکیا 1 پلاس

اگر می‌خواهید طیف گسترده‌ای از کارهای خود را به‌راحتی انجام دهید و برای مثال به‌سادگی قادر به ثبت تصاویر و ویدیوها باشید، پس نیاز به یک اسمارت فون دارید.

نگاهی نزدیک به نوکیا 1 پلاس

این گجت‌های جذاب از تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های بی‌شماری بهره می‌برند و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. برای همین انتخاب برای کاربران دشوارتر شده. با این حال، می‌توانید به راهنماهای خرید مراجعه کنید تا در مدت زمانی کمی بهترین‌ها را بشناسید و سپس مدل مورد نظرتان را خریداری نمایید. در ادامه می‌خواهیم با نوکیا 1 پلاس بیش‌تر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

دیزاین و دیسپلی

نوکیا 1 پلاس در کلاس اسمارت فون‌های اقتصادی قرار می‌گیرد و برای همین نمی‌توان انتظار زیادی در بخش طراحی داشت. با این همه تولیدکننده از دیزاینی زیبایی در محصول خود بهره جسته که در این رنج قیمتی بسیار خوب تلقی می‌شود. نمایشگر دستگاه بیش‌تر از ۷۵ درصد از قاب جلو را به خود اختصاص داده و به این ترتیب شاهد حاشیه‌های ضخیمی در بالا و پایین پنل هستیم. در واقع نوکیا 1 پلاس نسبت به رقبای خود، موبایلی جذاب به‌حساب می‌آید. در بخش پشتی دوربین و فلاش‌ ال‌ای‌دی به‌همراه لوگوی نوکیا خودنمایی می‌کنند و ظاهری دل‌ربا را برای موبایل رقم زده‌اند. شرکت سازنده نوکیا 1 پلاس را در رنگ‌های متعددی به بازار عرضه نموده تا گوشی هوشمند آینده‌تان را براساس سلیقه‌تان انتخاب کنید. نسبت تصویر ۲:۱ خوش‌دستی هندست را به‌طور چشم‌گیری افزایش داده و از این رو حتی در استفاده طولانی‌مدت احساس خستگی یا ناراحتی نمی‌کنید.

صفحه‌نمایش برای تمامی اسمارت فون‌ها اهمیت فراوانی دارد و دلیلی برای خرید یک دیوایس شمرده می‌شود. نوکیا 1 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای همین تولیدکننده از یک دیسپلی تقریبا ۵.۵ اینچی در این گجت بهره برده تا تماشای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها با هیجان بیش‌تری همراه باشد و همچنین کار با اپلیکیشن‌ها ساده‌تر شود. اما رزولوشن پایین پنل نوکیا 1 پلاس نقطه ضعف بزرگی برای آن است و محصول مذکور را یک پله پایین‌تر از رقبای خود قرار می‌دهد. پس اگر به‌دنبال موبایلی با یک صفحه‌نمایش باکیفیت هستید، گوشی نوکیا را نادیده بگیرید.


چیپستی از کمپانی مدیاتک قلب تپنده نوکیا 1 پلاس را تشکیل داده که در کلاس اقتصادی قرار می‌گیرد. به این ترتیب قادر به اجرای اپلیکیشن‌های سبک خواهید بود و به‌راحتی می‌توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. این پردازنده چینی نسبت به تراشه‌های آمریکایی قدرت بسیار کم‌تری دارد و در حین کار با دیوایس با لگ و کندی مواجه می‌شوید. به‌لطف پردازش‌گر گرافیکی نیز قادرید برخی از بازی‌ها را تجربه کنید و اوقات فراغت‌تان را پر نمایید. مقدار حافظه را از یاد نبریم. نوکیا این محصول را در دو مدل معرفی کرده که در نسخه گران‌تر ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌همراه ۱ گیگابایت رم در اختیارتان قرار می‌گیرد. خوش‌بختانه امکان استفاده از کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت فراهم شده تا قادر به حفظ اطلاعات شخصی‌‌تان باشید و حتی بتوانید برخی از محتوای دل‌خوا‌ه‌تان را نیز دانلود و ذخیره نمایید. البته اگر از میکرو اس‌دی بهره بگیرید، باید قید سیم‌کارت دوم را بزنید!

در کنار سخت‌افزار، نرم‌افزار نیز نقش اساسی را ایفا می‌کند. برای همین نوکیا برای مدل 1 پلاس نگارش Go پلت‌فرم گوگل را تدارک دیده که برپایه اندروید پای طراحی شده. در نتیجه از آخرین قابلیت‌های این سیستم‌عامل محبوب بهره‌مند خواهید شد. در این ورژن تغییرات زیادی صورت گرفته که منجر به افزایش امنیت دیوایس و کاهش مصرف باتری شده. همچنین اندروید Go پرفورمنس اسمارت فون را تسریع بخشیده و استفاده از نوکیا 1 پلاس را لذت‌بخش‌تر کرده.

دوربین

نوکیا برای محصول ۹۰ یورویی خود از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در قاب پشتی بهره جسته که تصاویر راضی‌کننده‌ای ثبت می‌کنند. لازم به ذکر است که عکس‌ها نویز بسیار زیادی دارند و تنها در روشنایی روز می‌توانید تصاویر نسبتا خوبی بگیرید. پس اگر می‌خواهید اسمارت فونی با دوربینی نسبتا باکیفیت داشته باشید و علاقه‌مند به عکاسی هستید، باید کمی بودجه خود را افزایش دهید تا دوربین بهتری نصیب‌تان شود. سنسور نوکیا 1 پلاس با یک فلاش ال‌ای‌دی همراه شده که عکس‌برداری در هنگام شب را ممکن می‌کند. این اجازه به شما داده شده تا با رزولوشن اچ‌دی به ضبط ویدیوها بپردازید. این در حالی‌ست که بعضی از رقبای نوکیا 1 پلاس می‌توانند با کیفیت فول اچ‌دی خاطرات‌تان را ثبت کنند. نوکیا از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در قاب جلویی سود برده که تصاویر بی‌کیفیتی ثبت می‌کند و نمی‌تواند نیاز کاربران را برطرف کند. با این همه باید قیمت دیوایس را نیز در نظر گرفت. در حقیقت کیفیت دوربین‌های اسمارت فون نوکیا در این رنج قیمتی رضایت‌بخش شمرده می‌شود.

سایر قابلیت‌ها

تولیدکننده در این محصول از یک باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپری سود جسته و به‌همین دلیل می‌توانید تا چند ساعت به پخش ویدیوها بپردازید یا اپلیکیشن‌های مختلف را اجرا کنید. گفتنی‌ست با پرداخت ۱۰ یورو کم‌تر قادر به خرید شیائومی ردمی Go هستید که از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. برخلاف رقیبان، نوکیا 1 پلاس به تکنولوژی شارژ سریع مجهز نشده و از این رو باید زمان زیادی را صرف فول‌شارژ شدن باتری دیوایس کنید. گجت فنلاندی از نسل چهارم شبکه تلفن همراه پشتیبانی می‌کند و به‌همین دلیل می‌توانید کارهای خود را سریع‌تر از قبل انجام دهید و فایل‌های حجیم را با سرعت بالایی دانلود نمایید.

منبع: آی تی رسان

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها