تاکید پوتین و میشل عون: راهکار سیاسی بحران سوریه جایگزین ندارد

روسای جمهوری روسیه و لبنان با اشاره به حمایت کشورهایشان از تلاش‌های سوریه برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند: حل سیاسی بحران سوریه جایگزینی ندارد.

تاکید پوتین و میشل عون: راهکار سیاسی بحران سوریه جایگزین ندارد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و میشل عون، همتای لبنانی او در پایان دیداری که سه‌شنبه در مسکو داشتند، در بیانیه‌ای اعلام کردند: روسیه و لبنان به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه احترام می‌گذارند و بر این باورند که برای حل بحران سوریه از راه‌های مسالمت‌آمیز جایگزینی وجود ندارد.

این رهبران در ادامه بر حمایت کشورهایشان از تلاش‌ها برای حل و فصل درگیری‌ها در این کشور از راهی سیاسی و دیپلماتیک و مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت و نتایج نشست سوچی تاکید کردند.

در بیانیه یاد شده با اشاره به تاثیر و نتیجه مذاکرات آستانه بر ایجاد شرایط مناسب برای آغاز روند سیاسی جهت سازش در سوریه و کاهش سطح خشونت‌ها در این کشور آمده است: روسیه و لبنان حمایت خود از اقدامات دولت سوریه و هم‌پیمانانش در زمینه مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی داعش و النصره را اعلام می‌کند.

همچنین این دو کشور بر حمایت‌هایشان از تلاش‌های انجام شده در زمینه اجرای طرح روسیه برای تضمین بازگشت پناهجویان و آوارگان سوری تاکید شده و آمده است: حل این مساله مستقیما به ایجاد شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی در سوریه منوط است. مسکو و بیروت همچنین در ادامه از جامعه جهانی، سازمان ملل و نهادهای انسانی می‌خواهند تا از راه‌های ممکن در این زمینه مشارکت داشته باشند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها