جشنواره بازی های بومی زنان در لرستان

معاون امور ورزش بانوان وزایر ورزش و جوانان گفت: یک جشنواره ملی در زمینهٔ بازی‌های بومی محلی به میزبانی لرستان در سال ۹۵ در بخش زنان برگزار می‌شود.

جشنواره بازی های بومی زنان در لرستان

ربابه شهریان شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد در رابطه با سرانه ورزشی بانوان در کشور اظهار داشت: میانگین برای سرانه ورزشی در هر استان متفاوت است و سرانه ورزش استان لرستان ۵۲ سانتی‌متر است که بیشترین سرانه ورزشی را استان کهگلویه و بویراحمد و کمترین سرانه ورزشی را استان تهران دارد.

وی بابیان اینکه اگر بودجه به‌درستی توزیع شود مشکل زیرساخت و بودجه پیش نمی‌آید، افزود: اگر کمبودی وجود داشته باشد برای هر دو جنسیت است.

معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: چهار هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور وجود دارد که برای تکمیل این فضاها پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر را در اولویت قرار دهیم تا مشکل زیرساخت برای همه حل شود.

وی بابیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای امروز بین آموزش و پورش و اداره کل ورزش و جوانان لرستان برای توسعه ورزش‌های پایه و پر مدال، عنوان کرد: اگر رشته پایه ما بنیان و اساس خوبی داشته باشند قطعااینده دیگر رشته‌ها هم خوب می‌شود.

شهریان تصریح کرد: در ارتباط با محدودیت فعالیت‌های بین‌المللی برای زنان میزبانی رشته‌های ورزشی را داشته‌ایم و درصورتی‌که فدراسیون‌ بین المللی شرایط میزبانی ما را بپذیرد مسابقات را برگزار می‌کنیم در غیر این صورت میزبانی را نمی‌پذیریم.

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه ما درباره لرستان این است که در بخش بانوان رشد قابل‌توجه و در هیئت‌ها تبعیض کمتری می‌بینیم.

معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان گفت: تجلیل از قهرمانان در سطح وزارت آیین‌نامه‌های داریم که طبق آن تجلیل می‌کنیم ولی مراسمات استانی به اداره کل ورزش و جوانان استان برمی‌گردد و اگر ورزشکار ملی باشد مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حتماً در سال آینده لرستان جشنواره ملی به میزبانی لرستان انجام می‌دهیم، بیان کرد: درزمینهٔ بازی‌های بومی محلی یک جشنوار

منبع: تسنیم

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سمانه
    0

    عاشق لرستان و کردستان و کرمانشاه و اذربایجانم. اصفهانم همین طور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها