مصرف‌کننده ماده مخدر گل را چگونه بشناسیم؟

یک درمانگر اعتیاد گفت: افزایش ضربان قلب، اشتها و بی‌خوابی از جمله نشانه‌های افرادی است که گل مصرف می‌کنند.

مصرف‌کننده ماده مخدر گل را چگونه بشناسیم؟

کمال پرهون روانشناس و درمانگر اعتیاد در خصوص ماده گل اظهار کرد: این روز‌ها ماده مخدر گل نام آشنایی است که بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده و تبعات روانی و اجتماعی- اقتصادی زیادی را برای آن‌ها به همراه دارد.

پرهون گفت: ماده مخدر گل (ماریجوانا) از زیر نوع‌های کانابیس‌ها و از مشتقات گیاه شاهدانه به‌حساب می‌آید که تأثیر مستقیمی بر سیستم اعصاب مرکزی دارد و اثرات مخرب ذهنی و روانی برای فرد مصرف‌کننده به جای می‌گذارد.

این درمانگر اعتیاد بیان کرد: مصرف ماده مخدر گل به حدی خطرناک است که با یک بارمصرف نیز اثرات مخرب روانی آن در فرد ایجاد و پایدار خواهد بود، زیرا گل به‌طور مستقیم بخش‌های مسئول آرامش بخشی را در مغز فلج کرده و کارایی آن‌ها را مختل خواهد کرد.

این روانشناس تصریح کرد: مصرف‌کننده گل در صورت مصرف نکردن دچار مشکلات روانی ازجمله بی‌قراری، تپش قلب، وحشت‌زدگی و اضطراب شدید می‌شود.

وی اظهار کرد: افزایش ضربان قلب، اشتها، بی‌خوابی، رفتار‌های عصبی و پارانویا، سرگیجه، اختلال در حافظه، احساس سرخوشی بالا، اختلال در عملکرد حرکتی، حملات وحشت‌زدگی از جمله نشانه‌های فردی است که گل مصرف می‌کند.

پرهون تشریح کرد: والدین باید به خواب زیاد یا کم خوابی، بداخلاقی، افت تحصیلی و غیبت مکرر از کلاس‌های درس، کاهش انگیزه برای درس خواندن، داشتن چشمان قرمز یا گاهی شفاف، بوی بددهان، افزایش میل به تنهایی و انزوا و...دقت کنند تا خطری متوجه فرزندانشان نباشد.

این درمانگر اعتیاد خاطرنشان کرد: این ماده به صورت خوردنی، تزریق و ... ممکن است مورد مصرف قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها