لوگوی جدید اسنپ؛ آیا آرم جدید اسنپ دزدی شده است؟

یکی از دوستان تصویری از مکالمه ای با یک طراح روس را برایم فرستاد که در آن طراح مورد نظر مدعی سرقت لوگویی که طراحی کرده توسط اسنپ فود شده بود.

لوگوی جدید اسنپ؛ آیا آرم جدید اسنپ دزدی شده است؟

چند روز گذشته، اسنپ و زیر مجموعه هایش در بیانیه ای اعلام کرد که به زودی همه اپلیکیشن های گروه اینترنت ایران از جمله اسنپ، اسنپ فود، اسنپ تریپ، اسنپ باکس، اسنپ کیو و اسنپ مارکت در یک اپلیکیشن جامع با هدف «یک‌پارچگی بیش از پیش» ارائه خواهند شد. علاوه بر آن لوگوی رسمی این شرکت نیز تغییر یافت.

آیکون جدید اسنپ
اما در بین کاربران این اپلیکیشن، اتهام تقلید و کپی برداری (دزدی) لوگوی جدید این مجموعه از اپلیکیشن های خارجی مطرح است. واکنشی که هنوز پاسخی به آن داده نشده. برخی از کاربران آن تقلیدی از لوگوی اپلیکیشن spotify که یک نرم افزار موسیقی است می دانند و برخی دیگر آن را یک ترکیب از آرم های نرم افزار های مختلف!

لوگوی اسپایفای که با رنگ یکسان خود با لوگوی اسنپ شباهت زیادی به آن دارد
در ادامه تصاویری را می بینید که در فضای مجازی انتشار یافت و خبر از تقلید لوگوی جدید اسنپ با ترکیبی از دیگر آرم ها می داد.

که نتیجه ترکیب دو آرم بالا در تصویر زیر مشخص است.


البته این اولین باری نیست که به لوگوهای این شرکت اتهام تقلید از نمونه های خارجی داده می شود؛ در واقع لوگوی پیشین اسنپ هم یک کپی از لوگوی Progress Profiles بود! در تصویر زیر لوگوی قبلی نرم افزار اسنپ را مشاهده می کنید.

اکنون لطفا لوگوی این شرکت را با لوگوی Progress Profiles مقایسه کنید.

همچنین شما در تصویر زیر لوگوی اپلیکیشن اسنپ فود را مشاهده می کنید. جالب است بدانید این لوگو نیز در سال ۲۰۱۶ در وبسایت dribbble توسط Anton Popov برای یک مشتری در روسیه طراحی گردید و با توجه به مکاتبات با ایشان، آقای popov اطلاعی از این ماجرا نداشتند و پیام های ایشان به اسنپ فود نیز بی پاسخ ماند.

حال نظر شما درباره طراحی لوگو های اسنپ چیست؟ به نظر شما لوگوی جدید اپلیکیشن اسنپ زیباتر است یا لوگوی پیشین آن؟

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها