پاک کردن آرایش با پاک کننده‌ های طبیعی

پاک کردن آرایش با پاک کننده‌ های طبیعی نه تنها از لحاظ اقتصادی به صرفه است بلکه این تضمین را به شما می‌دهند که پوستتان را خراب نکرده و آن را لطیف و روشن نیز می‌کنند.

پاک کردن آرایش با پاک کننده‌ های طبیعی

امروزه آرایش کردن تقریبا جزئی از زندگی خانم‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر تهیه وسایل آرایشی استاندارد شما باید از روش‌های مناسب و بدون ضرر برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده کنید. خیلی راحت می‌توانید از پد‌ها و محلول‌های پاک کننده آرایش استفاده کنید، ولی این کار ممکن است در طولانی مدت به پوست شما آسیب برساند. بهتر است برای مراقبت از پوست خود از مواد سالم‌تری استفاده کنید. برای داشتن پاک‌کننده‌هایی که هم آلودگی‌ها و آرایش‌ها را پاک کنند و هم پوست را به خوبی تغذیه کنند، حتما احتیاجی نیست پول زیادی خرج کنید، بلکه می‌توانید خودتان با مواد طبیعی یک پاک‌کننده خوب بسازید.

پاک کردن آرایش با پاک کننده‌ های طبیعی

۱) گلاب و ژل آلوئه ورا

به مقدار مساوی ژل آلوئه ورا و گلاب را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و دو قاشق غذاخوری روغن گیاهی به این ترکیب بیفزایید. یا می‌توانید گلاب و ژل آلوئه ورا را با گلیسرین، صابون مایع زیتون و روغن گل رز ترکیب کرده و پاک کننده قوی را تهیه کنید. هر دو دستور به یک میزان قابل قبول هستند. سپس مواد را درون مخلوط کن بریزید تا به صورت خمیری شکل در آید. خمیر را درون ظرف در دار قرار دهید و هر بار مقداری از آن را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از ۱ تا ۲ دقیقه پوست صورتتان را با آب سرد بشویید.
برای پاک کردن فونداسیون و رژ گونه از صورتتان، وازلین و ژل آلوئه ورا را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و خوب بهم بزنید. وازلین، پوست را تمیز و مرطوب می‌کند و آلوئه ورا، مواد زائد چسبناک را کاهش می‌دهد.

۲) روغن زیتون و روغن بادام

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن آرایش با پاک کننده های طبیعی، استفاده از ترکیب روغن‌های زیتون و بادام است، برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

چند قطره از روغن زیتون و روغن بادام را با هم ترکیب کرده و درون لیوان بریزید. سپس با استفاده از یک پد پنبه‌ای آن را برداشته و صورت خود را با حرکت دایره‌ای پاک کنید. هنگام پاک کردن آرایش چشم، چشم خود را ۱۰ ثانیه ببندید و با پد پنبه به آرامی آن را پاک کنید.
روغن زیتون را می‌توانید با مقداری روغن درخت چای به خوبی مخلوط کنید، سپس کمی روغن بادام به مخلوط این روغن‌ها بیفزایید و ترکیب مواد را با دست روی پوست صورت خود بمالید و پوست صورت را ماساژ دهید و بعد از کمی استراحت پوست صورت خود را بشویید.
در یک کاسه کوچک شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین و روغن زیتون مخلوط کنید. یک دستمال یا پارچه را کمی در این مخلوط نمدار کنید و برروی پوست خود قرار دهید و بعد با یک پنبه یا دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید. برای اینکه مطمئن باشید که تمام شیر از صورتتان پاک شده است می‌توانید با آب صورتتان را بشوئید.


۳) عسل و جوش شیرین

از ترکیب جوش شیرین و عسل به عنوان ترکیبی برای پاک کردن آرایش با پاک کننده های طبیعی و همچنین لایه بردار طبیعی استفاده می‌شود. مقداری عسل روی دستمال تمیز و نرمی بریزید سپس جوش شیرین را روی عسل ریخته و از آن برای پاک کردن آرایش صورت استفاده کنید و بعد از پاک شدن آرایش از روی پوست با کمک آب ولرم صورتتان را بشوئید.
کمی عسل را درون ظرفی ریخته با جوش شیرین و روغن نارگیل مخلوط کنید. لازم نیست خیلی محکم ترکیب را روی صورت خود بمالید. جوش شیرین به‌صورت خودکار پوست را لایه‌برداری می‌کند. بعد از آن پوست خود را آبکشی کنید.



۴) خیار

خیار را با کمی آب بکوبید تا حالت پوره پیدا کند. سپس این خمیر را روی صورتتان بگذارید و بعد از چند دقیقه پاک کنید. در صورت تمایل می‌توانید به جای آب از شیر هم استفاده کنید. استفاده از خیار بعد از اپیلاسیون صورت هم بسیار توصیه می‌شود چرا که التهاب و سوزش پوست را تسکین می‌دهد. می‌توانید به آن برگ نعناع هم اضافه کنید.
می‌توانید خیار را داخل مخلوط‌کن بریزید و آن را به‌صورت خمیر دربیاورید. کمی روغن دلخواه را به آن اضافه کنید (مثلا روغن زیتون) و از آن برای پاکسازی پوست صورت استفاده کنید. این ترکیب نه‌تنها آرایش را پاک می‌کند، بلکه صورت شما را هم نرم می‌کند.
یک خیار را پوست بکنید و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید سپس یک قسمت از آن را له کنید و آب آن را بگیرید. سپس آن را با ۲ قاشق غذاخوری جو پخته و ۲ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و این ماسک را با یک پنبه بر روی پوست صورتتان بگذارید.


۵) ماست یا شیر

یک پنبه‌ی توپی را در ماست بزنید و با استفاده از آن رژ گونه، پودر و فونداسیون را از صورتتان پاک کنید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.
کمی شیر برداشته و چند قطره روغن بادام شیرین داخل آن بریزید. با پنبه به صورت خود بمالید و بعد آبکشی کنید. با این محلول به راحتی آرایش شما پاک می‌شود.
یک قاشق غذاخوری ماست یا شیر، یک قاشق چای‌خوری آبلیمو و کمی قطره اسانس لیمو را درون یک ظرف ریخته و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا ساختاری یکنواخت پیدا کنند. بعد مقداری پنبه را درون آن غوطه‌ور کنید تا کاملا خیس بخورد و بعد با پنبه آغشته به پاک‌کننده آرایش خود را پاک کنید.


۶) بخور و روغن بچه

بخور صورت یکی از بهترین روش‌های پاک کردن آرایش است. سینک را از آب داغ (نه جوشان) پر کنید. چند دقیقه روی آن خم شوید. بخار آب منافذ پوست را باز می‌کند. سپس روی یک پنبه توپی یا دستمال کاغذی کمی روغن بچه بریزید و با استفاده از آن صورت خود را تمیز کنید.

نکات پایانی
پاک کردن آرایش قبل از خواب خیلی هم سخت نیست اما برای پوستتان لازم است. این روش‌های پاک کردن آرایش ارزان و ساده هستند. به‌علاوه پوست را لایه‌برداری کرده و در آبرسانی به پوست هم تأثیر دارند.
توجه داشته باشید که می‌توانید متناسب با نوع پوستتان از روغن‌های طبیعی که در بالا ذکر کرده‌ایم برای پاک کردن آرایش استفاده کنید و این ترکیبات را به مدت یک یا دو دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید.
وقتی پاک‌کننده صورت شما کاملا از مواد طبیعی باشد می‌توانید مطمئن باشید که باعث خشکی پوست نمی‌شود و هیچ عوارضی برای آن پیش نمی‌آید. برای اینکه بهترین نتیجه را از پاک‌کننده طبیعی بگیرید بهتر است قبل از استفاده از آن‌ها صورت‌تان را با آب گرم مرطوب کنید.

منبع: ستاره

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها