همه چیز درباره‌ی دختر مرموز ولادیمیر پوتین/ آیا یکاترینا برای ریاست جمهوری روسیه آماده می‌شود؟

برخی احتمال این را داده اند که پوتین در حال فراهم کردن شرایط برای جانشینی یکاترینا تیخونووا در سال 2024 است.

همه چیز درباره‌ی دختر مرموز ولادیمیر پوتین/ آیا یکاترینا برای ریاست جمهوری روسیه آماده می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، تحقیق و جستجو درباره زندگی خصوصی و فرزندان و خانواده‌ی سیاستمداران و قدرتمندان همیشه جذاب بوده و هست.
این امر غیر قابل انکار است که بسیاری از حواشی به وجود آمده برای دونالد ترامپ(رئیس جمهور آمریکا) توسط خانواده‌ی او و به خصوص دختر و پسرش به وقوع پیوسته است. همچنین باراک اوباما بخشی از محبوبیتش در بین دموکراتها و سلبریتی‌ها را مدیون همسرش میشل است. همسران آنگلا مرکل، ترزا می و امانوئل مکرون که سردمداران سه کشور قدرتمند اروپا یعنی آلمان و انگلیس و فرانسه هستند همواره توسط رسانه‌های مختلف مورد توجه بوده‌اند.
مسائل خانوادگی پاشنه آشیل بسیاری از سیاستمداران و قدرتمندان بوده است.
سیلویو برلوسکونی(نخست وزیر سابق ایتالیا)، فرانسوا اولاند(رئیس جمهور سابق فرانسه) و بیل کلینتون(رئیس جمهور اسبق آمریکا) از جمله کسانی هستند که حواشی خانوادگی به محبوبیت و جایگاه سیاسی و اجتماعیشان صدمه‌ی بسیاری زده است.
اما این مساله در روسیه رنگ و بویی دیگر دارد. در مورد خانواده پوتین تقریبا تا چند سال پیش هیچ کس چیزی نمی‌دانست و کرملین در مورد این امر نگاهی بسیار امنیتی داشت.
شاید ریشه‌ این امر در تاریخ روسیه باشد. آخرین خاندان سلطنتی روسیه یعنی خانواده رومانوف‌ها بعد از انقلاب کمونیستی همگی به صورت فجیعی قتل عام شدند. بعد از این، سردمداران شوروی سعی کردند تا حدی زیادی از افشای اطلاعات خانوادگی خود جلوگیری کنند. البته تاثیر عقاید انقلابی جمع‌گرا و ضد فردی و حتی خانوادگی بلشویکها را هم نمی‌توان در این گرایش انکار کرد.
از بین دبیرکل های حزب کمونیسم شوروی کم‌تر کسی است که اجازه‌ی حضور نزدیکان و خانواده‌ی خود در انظار را داده باشد. این قاعده جز در چند مورد استثنا، از استالین گرفته تا گورباچف همواره درست و قابل صدق بوده است.
بعد از روی کار آمدن ولادیمیر پوتین هم این مشی و طریق روسی ادامه پیدا کرد. تقریبا هیچ کس چیزی جز چند نام از خانواده پوتین نمی‌دانست. اما در طول این دو سال اطلاعاتی در مورد خانواده او به خصوص یکی از دخترهایش به بیرون درز کرده است که باعث توجه بسیاری از رسانه ها شده است.

رازی که برملا شد

همانطور که گفته شد، پوتین زندگی شخصی خود و خانواده اش را به مساله‌ای در حد یک راز ملی تبدیل کرده است و سعی می کند دخترانش یکاترینا، 28 ساله، و ماریا، 29 ساله، را تا حد امکان از انظار عمومی دور نگاه دارد.
با این حال، چند سالی هست که اطلاعاتی درباره این دو دختر به خصوص در مورد یکاترینا افشا شده است.
پوتین در نوامبر سال گذشته در مورد این موضوع صحبت کرد و گفت که هر دو دخترش در روسیه زندگی می‌کنند و او آنها را یک یا دو بار در ماه می‌بیند.
یکی از این دو دختر یعنی یکاترینا اکنون در بین رسانه‌های خارجی بسیار معروف شده است و هر چند که وی را با نام کامل یکاترینا تیخونووا می‌شناسند اما چند خبرگزاری از جمله رویترز در گزارش خود اذعان کرده است که وی یکی از دو دختر پوتین است.

رابطه‌ی پوتین با دخترانش چگونه است؟

پوتین طی مصاحبه ای در مورد دخترانش و نحوه تربیت آنها و نوع رابطه شان گفته است: "همیشه در مقابل دخترانم سختگیر نبوده ام، اما سختگیر بودن به مفهوم دوست نداشتن نیست. من خوب میدانم که والدینم من را دوست داشتند و من در فضای محبت خانواده کلان شده ام و از آن خرسندم."
پوتین همچنین در همان مصاحبه تاکید کرده است که بیشترین تلاش خود را به عنوان پدر برای فرزندانش کرده است.
" والدینم تمام شرایط رشد را برایم مساعد کردند و من برای دخترانم نیز موفقیت آرزو می نمایم. آنها سعی می ورزند، بسیار زحمت می کشید و من از ایشان رضایت دارم. اینکه آنها در کار خود چقدر موفق اند، می توانم بگویم که زحمتکش هستند."
رئیس جمهور روسیه در ادامه تاکید کرده که با دختران اش در مورد اتخاذ تدابیر برای عالی ساختن سطح زندگی در روسیه جر و بحث می‌کند. اما اینکه چطور زندگی خود را بسازند، مداخله نمی کند چراکه آنها بزرگ شده اند و میتوانند خودشان تصمیم بگیرند.

یکاترینا، دختر مرموز پوتین کیست؟

یکاترینا تیخونووا یک رقاص باله است. هر چند بسیاری از رسانه‌ها مدعی‌اند او فرزند ولادیمیر پوتین است اما کرملین هرگز این ادعا را رسما تایید نکرده است.
طبق اطلاعات منتشر شده پوتین و مادر یکاترینا یعنی لیودمیلا پوتین، در سال 2013 طلاق گرفته و یکاترینا از نام خانوادگی مادربزرگش استفاده می‌کند.
یکاترینا بر عکس خواهرش در زمینه اقتصادی و سیاسی بسیار فعال است و پروژه‌های دولتی و دانشگاهی بسیاری را در مسکو انجام می‌دهد. یکاترینا به عنوان معاون و مشاور پدرش در زمینه گسترش تجارت و بازاریابی هم فعال است.
او همچنین در زمینه ورزش فعالیت بسیاری دارد و یکی از اعضای اصلی گروه راک اند رول آکروباتیک است و در زمینه باله و ژیمناستیک هم فعالیت می‌کند. یکاترینا همچنین عضو فدراسیون ملی روسیه در این رشته است و در این زمینه به فدراسیون کمک می‌کند.
یکاترینا ازدواج کرده است. همسر او کریل شامالوف است. آنها در یک باغ و هتل زمستانی زیبا نزدیک یک پیست اسکی در سن پطرزبورگ ازدواج کردند.
طبق گزارش دیلی میل، ازدواج آنها بسیار مجلل بوده است و دختر قدرتمندترین مرد روسیه در کالسکه‌ای بزرگ و شیک که سه اسب آن را می‌کشید به همراه همسرش وارد باغ شده است.
دیلی میل اذعان دارد که همه‌ مهمانهای جشن از جمله اعضای دولت و حلقه‌ی نزدیکان پوتین بوده اند و جشن عروسی هم بسیار امنیتی برگزار شده بود. تقریبا هیچ رسانه‌ای این جشن را پوشش خبری نداد و این مهمانی در خفای محض برگزار گردید.

آیا یکاترینا جانشین پوتین می‌شود؟

در این میان برخی احتمال این را داده اند که پوتین در حال فراهم کردن شرایط برای جانشینی یکاترینا تیخونووا در سال 2024 است.
برخی رسانه‌های غربی از جمله دیلی میل بر این امر تاکید دارند که از نظر پوتین، ریاست جمهوری یک زن در روسیه می‌تواند یک پدیده‌ی بسیار مدرن و جذاب باشد و به همین دلیل، بعید نیست یکاترینا گزینه مورد نظر پوتین و حزبش برای رهبری بر کمپین انتخابات 2024 باشد.
یکاترینا در سال 2024 زنی حدودا 40 ساله خواهد شد و می‌تواند به راحتی سکان هدایت کشور روسیه را برعهده بگیرد و همچنین مورد اعتمادترین همکار و شریک پدر قدرتمندش گردد.
با این حال، ریاست جمهوری یکاترینا حدس و گمانی بیش نیست و هنوز هیچ گواه و تایید قابل استنادی بر این مساله پیدا نشده است.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها