الشرق الاوسط بندهای "بیانیه اجلاس اقتصادی بیروت" را منتشر کرد

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط بندهای

الشرق الاوسط بندهای "بیانیه اجلاس اقتصادی بیروت" را منتشر کرد

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: در پیش‌نویس این بیانیه نسبت به وخامت بحران پناهجویان و آوارگان در کشورهای عربی و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن هشدار داده شده است. رهبران عرب در این بیانیه بر لزوم همبستگی و همکاری تمامی طرف‌های بین‌المللی و نهادهای متخصص و صندوق‌های عربی برای کاهش مشکلات آوارگان تأکید کرده‌اند.

در این بیانیه بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر عربی و بین‌المللی در کشورهای میزبان تأکید شده است.

در این بیانیه بر لزوم حمایت از پایداری مردم فلسطین در مقابله با تجاوزات مداوم اسرائیل و نابودی اقتصادی و زیرساخت فلسطین توسط اسرائیل تأکید و به مسؤولیت جهان عرب و اسلام در قبال قدس برای حفظ هویت عربی و اسلامی و مسیحی قدس شریف اشاره شده است.

در این بیانیه به اهمیت ارتقای سطح تکنولوژی و فناوری اشاره و تأکید شده که کشورهای عربی نباید از انقلاب ارتباطات و اطلاعاتی که کشورهای پیشرفته به آن دست یافته‌اند جا بمانند و باید سیاست‌های پیشگیرانه‌ای را برای استفاده از امکانات اقتصاد دیجیتالی در پیش بگیرند.

در این بیانیه از بخش خصوصی عربی خواسته شده در پروژه‌هایی که براساس طرح رئیس‌جمهوری سودان ایجاد شده‌اند برای سرمایه گذاری در این کشور مشارکت داشته باشند. همچنین در این بیانیه به لزوم ایجاد استراتژی در زمینه انرژی تجدیدپذیر ۲۰۳۰ جهت توسعه پایدار در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی دعوت شده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها